Friday, December 2, 2011

Buaya Sesat Di Atas Jalan Akibat Banjir

buaya kajang

Hari ini hujan turun dengan sangat lebat..sejak dari lepas sembahyang lagi hujan memang turun tak berhenti..muju laa time aku balik kerja tadi hujan rest kejap..kalau kuyup aku kejap..hehehe

Hujan yang lebat juga mengakibatkan banjir kawasan daerah Kajang atau lebih tepat lagi kawasan Metro Kajang..Di sebalik kekecohan yang berlaku tetiba ade plak yang kata ade buaya tersesat dekat atas jalan..

Aku pun tatau laa for sure betul ke tak jadi sebab so far gambar yang dekat BBM, FB, Twitter dan lain2  blog semua gambar yang sama gak..macam yang ada kat entry aku sekarang nie..

Tapi kejadian itu tak mustahil berlaku kerana apabila banjir besar berlaku kadang2 buaya nie boleh tersesat jalan gak..sebab aku tak duk kajang aku tak tau laa sungai langat tu ade buaya ke tak..hehehe

Apa-apa pun sape-sape yang ade kenalan dekat area-area kajang tu suh laa berhati-hati..Bukan buaya jer yang leh ragut nyawa..Kalau boleh jangan bagi budak-budak main dekat luar sebab bila dah banjir susah nak cam mana satu longkang..  :)

Aku harap takde laaa kemalangan jiwa yang berlaku akibat banjir yang sedang melanda sesetengah kawasan di Malaysia ini..

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. Bahaya tu.. Harap2 hanya kayu le.. Kalau buaya ada yang kena makan nanti..
    ZooL

    ReplyDelete
  2. @Zool Blogger
    hehe..lagi 2-3 hari try laa datang kajang mintak sate boya..tgk ade ke tak??hahaha

    ReplyDelete
  3. @Papa Mifz
    ntah laa..mintak2 laa bukan..so far suma gmbar yang dapat shot yang sama jer..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. mak oi,,menakutkan pula kalau muncul buaya tetiba..hhehee

    *semoga bnjir tu akan surut dgn cepat,amin3 dan tiada kemalangan jiwa akan berlaku.amin3

    ReplyDelete
  5. tu la..
    kat fb tadi ramai yang kata buaya,,'harap2 bukan la..:P

    ReplyDelete
  6. @Woofer Storm
    tu laa..sib baik xde kemalangan jiwa..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. @diana
    saya rasa x kot..sebab satu gambar nie je yang ade..kalau betul ade mesti ade gambar lain..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. @ciK LyndaWawa
    hehehe..memang pun..tapi antara buaya nie ngan buaya darat masih tak diketahui sapa yang lebih berbahaya..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete