Tuesday, May 24, 2011

Pagi-Pagi Da Sakit Hati

Hye Readers,

Morning all…Hari ni pagi2 lagi aku da meyumpah..meyumpah dengan service astro lagi..sebenarnya aku da banyak kali aku meyumpah Cuma kali ni jer aku rasa nak tulis psl kejadian pagi td..

Pagi2 lepas smayang subuh aku nak tengok astro tapi ade problem skit..then aku pegi laa amik phone nak call..Cam biasa laa mesti awek suara cun yang pick up phone..

Selamat Datang ke Astro..Tekan 1 utk Bahasa melayu..Tekan 2 untuk bahasa Inggeris..Tekan 3 utk blala..tekan 4 utk x paham bahasa..

Lepas tu aku select laa option yang aku nak..and then awek tu cakap lg..

Harap Maaf..perkhidmatan kami untuk hari ini telah tamat..sila hubungi talian kami dari pukul 8.00pg hingga 12.00 tgh mlm (lebih kurang camtu laa..)

Atau erti kata lain

Harap maaf..perkhidmatan kami hanya dari 8.00pg hingga 12.00tgh mlm..jika anda ade masalah pukul 3.00 pg padan muka anda..kalau x sabar repair sendiri..haha..padan muka pengguna astro..hahaha
Terus hilang mood aku pagi ni…aku rasa cam nak campak jer astro ni keluar tingkap..tapi bila mengenangkan rumah aku susah nak dapat signal TV walaupun aku pasang arial 8 tingkat terpaksa aku tangguhkan niat aku tu..

Aku tak paham kenapa dia tak buat customer service 24hours a day..Astro ni da laa siaran TV berbayar so ape salahnya kalau buat perkhidmatan customer service 24jam..lagi pun siaran astro ni 24jam..so kalau customer ade prob pagi2 cammana??bingai nyer management..sakit hati aku..

Da laa tu..kang aku tulis panjang2 malas plak korang nak baca..sib baik Unifi tu aku rasa x berbaloi pasang..kalau x da lama aku tukar..hahaha J

Regards,
-Strider-

9 comments :

  1. akak pun selalu sentap juga dgn astro.. dahlah klu ada problem kena bayar rm50 utk org servis dia dtg.. rasa mcm tak patut sgt.. tp terpaksa juga hadap..

    ReplyDelete
  2. wah...akak penah kena smpai Rm50 ker utk service dorang..kalo sy tu da bertekak daa.hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. keburukan astro yg lain : hujan mst tk dk siaran +cerita yg sama berulang kali . rugi rugi .

    ReplyDelete
  4. walapun kesian kan,tp jat tetap rasa lawak ni tau.sabar eh.

    ReplyDelete
  5. hahha..
    dia ingat semua orang tengok tv dari jam 8pagi -12 tengah malam je kot..

    ReplyDelete
  6. gigegibo: hehe..yang tu da xtau nak komplen cammana lg..hehe..

    Jat: ye ke klakar??hahaha..hati punya la terbakar td..hehe..tapi ape bleh buat kan??senyum jer laa..hehehe

    Kak Diana: tu laa..kedekut nak bayar staff keje 24jam laa tu..hehehe

    ReplyDelete
  7. kadang2 mmg tak puas hati gak.. tu lah sabar je lah =_=

    ReplyDelete
  8. hu3..namanya stesen tv bbyar...
    service macm apa je...

    ReplyDelete
  9. mirra: tu laa sabar je laa yang bole buat..hehehe..

    Sue: haha..tu laa..service kdg2 lg truk dari stesen tv free..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete