Saturday, November 16, 2013

#1249 - Keputusan Separuh Akhir Muzik Muzik Minggu Kedua

Hye Readers,

Hari ini aku sempat menonton sedikit rancangan Separuh Akhir Muzik-Muzik 28 yang berlangsung di Plaza Alam Sentral Shah Alam. Hari ini merupakan hari yang sangat busy gak untuk aku, baik di opis mahupun di rumah.

Untuk separuh akhir 2 ini 6 buah lagu yang terbaik telah dipilih dan keputusanya adalah seperti berikut.

1. Hanya Aku = Hyper Act 
2. Kalau Aku Kaya = Altimate feat Awi Rafael
3. Tanda Tanya = Azlan And The Typewriter
4. Kau Yang Terindah = Alyah
5. Sahabat = Najwa Latif feat Sleeq feat Syamkamarul
6. Aku Pelat = Salam Musik

Sebenarnya Alyah tu aku sedikit pun tak terkejut sebab ketua juri dia ialah Dato Ramli MS..hahahaha..jahat aku nie kan??Tapi serius beb, benda tu aku dah predict sebelum dia umumkan lagi..


Tapi takpe la, mungkin rezeki dia kot lagipun lagu dia pun sebenarnya not bad gak laa..Biasa laa, kalau ade pertandingan macam nie mana boleh puaskan hati semua orang.So kepada yang tengok MM28 tadi ade ke lagu feveret korang yang tak masuk final?

Okay laa, Mulai esok aku akan bercuti bersama keluarga di Frazers Hill sampai hari selasa. Aku sendiri tak sure kat sana ade line internet ke tak. Hopefully ade laa tapi kalau takde nanti aku sampai KL aku datang dinggah blog korang ek.

Regards,
-Strider-

22 comments :

  1. Slmt bercuti Strider.. semoga terhibur & sentiasa ceria..:)

    ReplyDelete
  2. Akak tak tengok :(
    Husband tgk Chanel sport
    Tp hyper act & Azlan akak minat

    ReplyDelete
  3. Selamat bercuti bro. Jadi blogger ni perkara paling mustahak adalah internet connection. Hehe.

    ReplyDelete
  4. salam. dah lama x tgok muzik2. cuma AJL tu wajib tgok la...usia dah tua ni kurang ckit minat kat hiburan. slmt bercuti...done follow here..

    ReplyDelete
  5. Malam tadi aku tertidur awal da... Selamat bercuti. Fraser hills masih sejuk macam dulu tak?

    ReplyDelete
  6. macam pekaklah juri2 ni. najwa latiff punya lagu bukan ada apa yang special. suara najwa pun biasa2 saja. and alya tu setakat ok saja.Forteen lagi jauh lebih best lagunya dan persembahan vocal ahli2 mereka. benda macam ni ada unsur 'politik dalaman' baik suruh penonton vote saja lah kalau macam ni. mmg tak fair giler pasal alyah tu.

    ReplyDelete
  7. dah separuh akhir dah..semua lagu tu best2..

    ReplyDelete
  8. nasib baik lan typewriter dpt masuk final. fuh!

    ReplyDelete
  9. mmg terbaek lagu2 yang terpilih tue..
    heheh..
    panas btuil gosip tue..
    bleh masuk melodi nnti.
    jaga2..ada org memerati :p

    ReplyDelete
  10. Fikir yang positif je lah kan, mungkin dah rezeki dia agaknya :D

    ReplyDelete
  11. Alamakkkk lagu2 tu ida pernah dengar ker? hehehe tu la pasal asyik dengar radio sinar jer sampai lagu2 baru pun tak tahu hehehe.

    ps/ Bro tukar link dalam bloglist nak? supaya tak terlepas lagi nak melawat sini...

    ReplyDelete
  12. alaaa.... x ingat pun nak tgk hari tu....huhuhuhu....

    ReplyDelete
  13. haha. ok hm. tpi kn memang layak la sebb suara dia pun jitu habis :)

    ReplyDelete
  14. x setuju dengan lagu alyah yg first dpt masuk..and kenapa kalau ade dato ramli ms alyah dpt ke final?ade apa2kah?hahahaha

    ReplyDelete
  15. sedikit kecewa sbb Fiq tdk tersenarai. mmg dia bukan calon feveret, tp....lagu Fiq tu layak sepatutnya dibawa ke akhir.

    walaubagaimanapun, semua lagu yg bertanding bagus2. goodluck

    ReplyDelete