Saturday, May 14, 2011

Showdown 2011 – Force 136 Crew Review

Hye Readers,

Sudah 2 hari aku terlambat untuk membuat entry ni kerana kesuntukan masa..hehe..Rabu yang lalu satu lagi crew terkeluar dari pentas pertandingan showdown 2011..kali ini crew yang terkeluar akibat kurangnya undi ialah Solution Crew..

Tapi minggu ini bukan solution yang ingin direview oleh aku tetapi satu crew yang selama dua minggu berturut-turut berada di bottom 4 iaitu Force 136..Dimana kesilapan mereka sehingga berada di kedudukan yang sama selama 2 minggu berturut2..

Tiada silap dalam persembahan mereka tetapi lumrah reality show setiap yang bertanding memerlukan popularity kerana sebagus mana review atau pandangan dari pengkritik akhirnya pengundi juga yang berkuasa..

Aku xlayak untuk review dorang dari segi teknikal kerana bagi aku mereka da cukup bagus dan berpotensi untuk pergi jauh..tapi ape yang penting bagi Force 136 sekarang ialah untuk mempopularkan diri mereka sebaik mungkin..

Bagi penonton yang natural penampilan mereka dia atas pentas ketika battle kelihatan seperti arrogant/sombong…walaupun reality mereka mungkin crew yang paling peramah…bagi peminat breakdance itu mungkin pekara biasa, tapi jika ingin bertanding di peringkat Nasional kita perlu memandang penonton  dari segala aspek..bukan semua penonton hidup mereka dikelilingi Bboyz.. 

Jika crew ingin layak dengan lebih jauh mereka harus start untuk mempromotekan diri mereka..Jujurnya aku masih tidak nampak fan pages mereka dimana2 mahupun di fan page showdown 2011..mungkin juga kerana aku kurang meluangkan masa disana..

Kepada crew force 136 dan fans yang ade anggap la ini sebagai komen yang membina dan bukan kutukan untuk menjatuhkan..Akhir kata untuk semua crew yang bertanding good luck to all and may the deserved crew eliminated next week..

p/s: search force 136 on facebook ade banyak laa plak..xtau yang mana satu official..hehehe J

Regards,
-Strider-

2 comments :

  1. showdown kali ni belalang x begitu follow pulak sampaikan nama2 bboyz yg masuk lawan pun x tau lagi...huhuhu

    ReplyDelete
  2. Belalang: ye laa tu..mungkin sebab belalng da sibuk skunk nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete