Monday, October 31, 2011

Buat Apa Kerja Keras??

Hye Readers,

Ade yang suka buat kerja sampai lewat malam tak???orang lain abis kerja pul 6.00 tapi dia balik pukul 12.00 tgh malam???walau macammana busy pun kerja jangan lupa balik rumah yer..kat sini aku nak share sebab menyebab kenapa kadang kala kita perlu balik awal..

1) Kerja tu benda yang tak habis - Kerja memang sampai bila-bile pun ade..so jangan cuba nak habiskan semua sekaligus..

2) Kepentingan keluarga adalah melebihi dari kepentingan pelanggan(client)

3)Kalau kita gagal dalam hidup bos atau pelanggan tak akan ambil kisah..akhirnya yang menolong kita adalah keluarga dan kawan-kawan

4) Kitaran hidup bukan hanya untuk pergi kerja,balik kerja dan tido..ade banyak lagi benda dlm kehidupan ini seperti kehidupan social, hiburan, beriadah dan lain-lain..(jangan lupa beribadat)

5) Orang yang selalu stayback(balik lewat) bukan lah seorang yang bekerja keras tetapi adalah orang yang jenis tidak tahu membahagi waktu kerja..kebiasaanya orang nie tak mempunyai social life.

6)Tujuan utama untuk kita belajar dengan kuat dahulu bukan laa untuk dijadikan mesin bekerja dan bukan juga untuk melalui hidup tanpa arah tujuan


7) Kalau bos suruh keje gak bagi dia baca nie..mungkin dia pun nak jadikan hidup dia lebih bermakna lepas ini..hehehe

Jangan salah anggap plak ek statment nie..bukan tak bagi kita kerja keras tapi kita kena pandai bahagikan masa..jangan abiskan usia kita hanya kerana kerja sahaja..bahagikan masa untuk keluarga, kawan-kawan adn kekasih hati jugak..bukan apa mereka pun berhak untuk berada dalam hidup kita..

Bagi yang ada keluarga sendiri kemewahan bukan laa faktor utama dalam membahagiakan keluarga..walaupun banyak mana duit yang kita dapat ia belum tentu dapat membeli kasih sayang anak-anak..

Setup your video download library with Maxis Home

Enjoy 1000 Great Lunch Deals & More Nationwide.


Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. betul!

    bekerja utk terus hidup (cari rezeki),
    bukan hidup untuk terus bekerja!

    ReplyDelete
  2. tapi suami akak kata kalau banyak duit baru la lebih bahagia sebab banyak duit tak payah kerja je..
    boleh luang banyak masa kat umah dengan anak bini..
    heheheheh...

    ReplyDelete
  3. hihihi betul tu luang jug masa dengan org tersayang

    ReplyDelete
  4. klau sibuk bekerja je,takut bini pula keluar bekerja kat luar..adehhhh

    jangan3,takut weh^^

    ReplyDelete
  5. Teman setuju dengan Lan. Bagi teman, keluarga adalah segala-galanya. Tak dinafikan, kerja itu penting. Tapi, keluarga lagi penting.

    ReplyDelete
  6. Teman setuju dengan Lan. Bagi teman, keluarga adalah segala-galanya. Tak dinafikan, kerja itu penting. Tapi, keluarga lagi penting.

    ReplyDelete