Thursday, October 6, 2011

Nasib Baik..

 Hye Readers, 

Baru baru nie Negara kita dikejutkan dengan berita letupan yang berlaku di pusat membeli belah.Letupan yang berlaku di pusat membeli-belah, Empire Shopping Gallery yang terletak di Subang Jaya dipercayai berpunca daripada saluran gas yang bocor di sebuah kedai. Empat orang dilaporkan cedera dalam kejadian tersebut 

Kejadian Letupan Di Pusat Membeli Belah Empire
Semalam di pulau pinang pula Sebuah kren menara dari tapak pembinaan sebuah hotel tumbang dan menghempap tiga buah rumah di persimpangan Jalan Transfer dan Jalan Sri Bahari dalam kejadian jam 12.15 tengah malam.Dalam kemalangan itu seorang terbunuh manakala 3 lagi tercedera. 

Kejadian Menra Tren Tumbang Di Pulau Pinang
Tapi kita masih lagi bernasib baik kerana kejadian tersebut berlaku bukan pada waktu puncak.(off peak hour). Bayangkan jika kemalangan tersebut jadi pada waktu yang penuh dengan orang ramai sudah tentu jumlah kemalangan jiwa akan meningkat. 

Apa-apa pun kita harap agar kejadian sebegini tidak menimpa kita lagi.Kejadian nie pun bukan laa akibat dari bencana alam tapi ia berpunca dari kelalaian manusia sendiri dalam menjalankan tugak..till my next entry.. 

Regards, 
-Strider-

7 comments :

  1. syuurlah, manusia kdg2 terlupa dan akhirnya membawa kpd bencana

    ReplyDelete
  2. bila 1st dgr biter nih mmg terkejut gak...

    * gmbr WW smlm kat Langkasuka Resort,Langkawi.

    ReplyDelete
  3. tak dapat bayangkan kalau waktu puncak yang jadi gitu...
    mula la ada adegann saman menyaman..

    ReplyDelete
  4. di mana2 ada kemungkinan yg berbagai2..yg tak disangka2 sealu terjadi..semoga kita semua sentiasa berada di bawah lindunganNya.. Amin...

    ReplyDelete
  5. takutnya...skrg ni mcm2,sng2 je tuhan kalau nak cabut nyawa kita..

    ReplyDelete