Thursday, October 20, 2011

Google+ Kini Dibuka Kepada Umum

Hye Readers,

Pernah dengar google+ x??dulu time launch banyak orang kata ia akan menggugat Facebook dan kerana itu kita tengok sekarang facebook asyik tukar interface untuk membuat semua user dia tak rasa bosan..

Actually its normal laa untuk sesebuah laman web sosial untuk menerima pesaing pada suatu masa seperti yang terjadi pada Friendster, Myspace, dan banyak lagi..ade yang bertahan dan ade yang tak..


Ini bukan google+ tapi email dari google yang menjemput aku untuk menyertai google+..actually benda nie aku register dari dulu lagi..sebelum dorang launch to public..ingatkan masa tu nak try tengok best ke tak google+ nie tapi rupanya dorang still process untuk mengumpul user mereka..

So tadi lepas aku belek2 untuk beberapa jam aku dapati google+ ini ade potential nak jadi top..interface dia ngan facebook tak banyak beza cuma google+ nie menggunakan ayat cirle untuk menggantikan add friend seperti yang digunakan oleh facebook.

Tapi untuk pengguna Google yang setia macam aku google+ ni boleh dikatakan best jugak laa sebab gambar-gambar yang ade dalam picassa akan secara automatik link dengan google+ tapi as usual korang still leh adjust privacy gambar-gambar tu..hehe :P

So since aku pun baru-baru try nak pakai jadi tak elok laa kalau au nak komen lebih2..aku just bagitau kat korang ape yang aku paham..yang lain kalau nak tau korang leh try explore sendiri..hehehe..till my next entry...

p/s: ade sape-sape lagi yang dah register google+???

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. means kalau diorg search gambar kita kat google kemungkinan akan kuar kat image la eh?

    ReplyDelete
  2. best x google ni??kalau best, mcm nak try..bosan pulak tgk fb..hoho

    ReplyDelete
  3. best sngt ke bro??

    ingat nak try dulu.kalau okey leh layan terus..heheee

    ReplyDelete
  4. jat: gmbar yang upload ke dalam blog akan jadi visible tapi privacy setting tu masih boleh diubah jika kita nak..hehehe

    Ujie: try laa log in guna google ID

    Cimot: ok laa..lagi simple and user friendly..tapi macam biasa laa social networking nie nak kena ramai dulu baru best..hehehe

    Woofer: aku rasa interface dia lagi best dari facebook..simple and nampak mudah..tapi nak syok kena ramai kawan laa..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. Kak Diana & Fae: boleh tahan laa..interface lbh kurang cam FB gak..cuma sbb skunk tak ramai pakai lagi rasa cam biasa..tak tau laa lg 5 thn nnt jadi cammana..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete