Friday, December 30, 2011

Orang Tua dan Bekas Kekasih

Hye Readers,



Kali ini aku nak cerita pasal orang tua dan bekas kekasih..aku tak tahu laa motif disebalik kejadian ini..cemburu, marah. dendam atau lain2..tapi jangan ingat orang tua xde perasaan cemburu...hehehe

Seorang lelaki menceraikan isterinya atas satu kesalahan yang berlaku 70 tahun yang lepas..Bagi kita benda yang dah lama elok laa kita lupakan tapi tidak untuk lelaki ini..

The Daily Telegraph melaporkan seorang lelaki Itali,Antonio C berumur 99 tahun menceraikan isterinya Rossa C 77 tahun sebab dia terjumpa surat cinta isterinya kepada bekas teman lelakinya di dalam sebuah laci lama..

Rossa telah mengaku atas kesalahan selepas bersemuka dengan Antonio tetapi pengakuanya itu tak dapat menyelamatkan rumah tangga mereka..
Antonio memfailkan penceraian walaupun pasangan ini mempunyai 5 orang anak, 12 orang cucu dan seorang cicit..Penceraian ini juga merupakan rekod baru dan memadam rekod penceraian pasangan paling tua sebelum ini iaitu Bertie dan Jessie Wood, berusia 98, dari United Kingdom.

Moral of the story kalau dah kawin tu let go laa semua benda-benda yang boleh mengaitkan bekas kekasih kita..Kadang-kadang walaupun benda tu tak bermakna bagi kita namun ia tak menghalang kita dari bergaduh/bercerai dengan pasangan kita sekarang..

Sumber:  The Daily Telegraph 

Regards,
-Strider-

9 comments :

  1. entah2 suami dia ada pacar baru dak? kah3.. tak padan kulit berkedut gamaknya gua rasa..

    ReplyDelete
  2. Betul....BF atau GF lama puny asurat semua buangkan atau sorok tempat lain...
    Tak pasal2 bercerai-serai...heehhee

    ReplyDelete
  3. alahai..napa bley jadi sampai mcm tu sekali..*geleng2

    ReplyDelete
  4. ke dia saja nak pecah rekod baru ni?hehee

    #dah kwin tak mo gatal2..

    ReplyDelete
  5. salam,

    masih tido lagi kah..hihi~

    betui sangat pls...let it go ok!
    coz...ada yg masih ada hati nk
    contact kat fb lah...menyampah betui!

    ReplyDelete
  6. tau takpe..kalau dh syg ni mmg mudah cemburu.

    ReplyDelete