Tuesday, December 6, 2011

Safee Sali VS Nazmi Faiz

Hye Readers,

Pelik aku dengan journalist Malaysia nie..siapa popular pun boleh jadi cerita..Kalau artis tu xpe laa jugak sebab popular tu kira mainan industri mereka..ini pemain bola sepak..

Tadi aku ade baca pasal status pemain bolasepak negara kita yang sedang meningkat naik iaitu Nazmi Faiz yang dikatakan lebih popular daripada Safee Sali..antara petikan artikel tu ialah

"Hasil tinjauan Sinar Harian mendapati Fan Page Facebook Nazmi berjaya mengatasi Fan Page Facebook penyerang Pelita Jaya FC, Safee Sali biarpun anak jati Lembah Keramat itu mula dikenali sejak penampilan pertama berdepan Thailand dalam saingan Sukan Sea Jakarta, bulan lalu. Setakat jam 8 malam semalam, jumlah peminat yang like Nazmi adalah sebanyak 93,825 berbanding 73,690 like diterima Safee."

Aku menyokong kedua-dua player sebab aku rasa dorang bermain dengan baik setakat ini...Cuma aku kesian sedikit dekat Nazmi Faiz nie..Kehidupanya selepas ini akan berubah kerana ia telah mendapat publisti yang meluas dari Media...

Setakat nie banyak artikel pasal Nazmi yang aku baca..kebanyakkan adalah benda baik tapi ade juga berbentuk peribadi..sampaikan cerita siapa GF si Nazmi nie pun dah kuar..siap ade address twitter lagi...

Nazmi nie sebenarnya muda lagi..jangan laa kita pressure dia dengan publisiti..Tahun depan dia dijangka akan menduduki peperiksaan SPM..Biar laa dia belajar sambil bermain dengan bebas tanpa memikirkan apa feedback dari orang ramai..

Aku harap publisiti meluas yang diterima oleh Nazmi ni tak menganggu aktiviti sukan dan pelajaranya..Aku harap dia tak terbawa-bawa dengan publisiti yang akhirnya akan menggangu prestasi permainan...Bukan senang nak jadi public figure nie..setiap gerak geri akan diawasi oleh media dan orang ramai...

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. Harap2 dia x hanyut dgn populariti..
    Mentaliti org yg tulis artikel tu,mungkin biadap kalo aq label terlalu rendah..
    Tp tu la yg aq dpt judge..
    Huhu..

    ReplyDelete
  2. sja nak buat isu tu bro..safee sali dan mazmi faiz tu kan jauh beza,masing2 ada cara tersendiri.

    *safee sali score gol cntik2 n kreatif,bijak ambil peluang..nazmi pandai mengawal bola dgn baik,berjaya score 1 gol tapi agak menrik skli gol tersebut.dah macam pengulas sukan gayanya.hheee

    ReplyDelete
  3. Hope adik Nazmi ni dpat belajar sebaik mungkin dan bersukan sesempurna yang boleh...
    Actually saya tak lah reti sgt pasla bola. minat tu yer..
    tgk Adik Nazmi ni.. not bad arr... diasah boleh jadi pro wooo...
    hehehehe

    ReplyDelete
  4. betul.
    nazmi muda lagi.
    byk kena blaja.

    err

    ReplyDelete
  5. selalunya orang yang gelemer dengan cepat dan ketika muda,masa depan nya akan suram..
    percaya la..
    heheheh

    ReplyDelete
  6. atlit kita sama glamour ngan artis plak skrg ni...

    ReplyDelete