Thursday, December 8, 2011

Pesta Buku Gila-Gila

Hye Readers,

Jaafar Taip antara Legendary Kartunis Gila-Gila
Tadi aku pergi lunch kat KL Sentral...lepas makan aku ade terperasan "Pesta Buku Gila-Gila" yang berlangsung di ruang legar KL Sentral..

Banyak gak benda-benda menarik kat sana...Disebabkan aku jalan dengan budak opis jadi banyak laa kenangan yang mengimbau kembali..hehehe

Time aku kecik-kecik dulu majalah gila-gila merupakan satu majalah lawak yang paling popular..sebelum kartunis Ujang bertindak untuk keluar dari majalah gila-gila dan keluarkan majalah Ujang..namun sekarang majalah tu pun dah takde diatas sebab-sebab yang aku tak berapa tak ingat...

Tapi aku rasa sekarang dah kurang orang baca majalah macam nie..aku pun tak tau budak2 sekarang baca majalah ape untuk menghiburkan diri..mungkin sebab sekarang orang dah tak membaca majalah lawak kot..hehehe..banyak tengok Raja Lawak jer..

Tapi itu dulu punya cerita laa..sekarang mungkin dah lain...Medium yang digunakan dulu ngan sekarang pun dah berbeza..hehe..Kalau korang ade kat area KL dan masih lagi berminat dengan gila-gila korang leh datang ke KL Sentral..aku tak sure plak sampai bile pesta tu berlangsung..hehehe

Regards,
-Strider-

9 comments :

  1. akak dulu tak minat gila2..
    lawaknya tak best macam ujang..
    tapi ujang pun sekarang kurang lawak dah..
    idea dah kering gamaknya..

    ReplyDelete
  2. akak ingat pesta buku gila2 membawa maksud crazy sale rupa2nya majalah gila2 hehe

    ReplyDelete
  3. @diana
    hehe..saya pun da start tak ikut gila2 lepas dia keluar dari ujang..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. @~izan~
    mula2 sy baca sy pun igt pesta guku biasa..bila tgk font dia betul2 baru pasan yg pesta buku majalah "gila-gila"..tapi buku lain pun ade jual gak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. terkenang zaman knk2..slalu berebut nk baca mjlh gila2 dgn kakak2 saya yg ramai tu..

    ReplyDelete
  6. setuju.. kurang dah org baca komik lawak2 ni.. sbb dah ada maharaja lawak..
    lagipun pendek kata, kurang dh lah generasi skrg beli buku..
    macam kita2 ni.. asyik baca blog..
    hahahahaha

    ReplyDelete
  7. suka baca benda ni bro time zmn budak2 lagi,dah tua ni layan novel pula.hhe

    *ada masa,lepak kl sentrl jom..hahaa

    ReplyDelete
  8. alahai... depa x kasi war2 kt memana pom...

    ReplyDelete