Monday, February 4, 2013

#1049 - PSY untuk Tahun Baru Cina

Hye Readers,



This week aku busy skit sebab tolong member aku manage event untuk pelancaran Downtown Kampung Baru tapi details later..Kali ini aku nak bawakan berita yang hot bermain di timeline twitter aku semalam..Ia mengenai kedatangan PSY ke Malaysia untuk sambutan Tahun baru Cina.

Semalam Sinar Harian mengeluarkan satu berita mengenai kedatangan PSY yang dijemput oleh pihak kerajaan bagi memeriahkan majlis sambutan Rumah Terbuka Sambutan Tahun baru Cina di Pulau Pinang...Pelbagai feedback yang aku dapat mengenai berita nie.

Dont get me wrong, aku bukan tak suka k-pop tapi bagi aku membawa artis besar seperti PSY adalah satu kerja yang merugikan.Aku tak tahu betapa total cost yang dibelanjakan walaupun pelbagai figure yang aku jumpa dalam internet..

Psy dijangka membuat persembahan di hadapan 60,000 penonton termasuk Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak. Dengan jumlah sebegitu ramai penonton aku rasa lebih baik peluang tersebut diberikan kepada artis Malaysia yang berketurunan Cina.

Actually benda nie tak effect pun kat aku sebab aku berada di Kuala Lumpur dan persembahan nie akan dilakukan di Penang..So far susah aku nak jumpa ada orang yang menyokong tindakan ini, kalau ade pun jumlahnya adalah kecil..Apa pandangan korang?? Yes or No???hehe :D

Regards,
-Strider-

13 comments :

  1. NOOOOOOOO!!!!!!!! Sangat tak setuju..
    Khabarnya mamat ni dibayar 2juta..
    baiklah buat mende lain dengan 2 juta tu.......
    Jemputlah Winnie Kok ke kan.... Tentu arah sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan???hehehe...Winnie Kok pun okay gak..hehehe

      Regards,
      -Strider-

      Delete
  2. no komen .... hehehhh sedekah pd yg memerlukn lg berbaloi kot ^^

    ReplyDelete
  3. rasanya orang cina pun tak mau bazir duit semata2 untuk psy..bagi la sesuatu untuk mereka benda yang lain..sesuatu yang masyarakat cina boleh rasa nikmatnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..tapi nnt PSY pun datang penang..boleh laa akak pi tengok..hehehe

      Regards,
      -Strider-

      Delete
  4. Rata2 kat blog lain mmg takde yg sokong hal ni. Mcm azlan ckp, lebih elok bg retis bangsa cina negara kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup kak..blog lain pun banyak feedback negetif..hehe

      Regards,
      -Strider-

      Delete
  5. bape juta lah diorg nak bayar anak jutawan ni.. -_-'

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..anak jutawan rupanya dia nie ehh..hehehe..ntah laa, around 2-3 Million kot...hehehe

      Regards,
      -Strider-

      Delete
  6. Kat twitter saja dah huru hara gara gara PSY ni. hatoi

    ReplyDelete