Wednesday, February 27, 2013

#1083 - Salah Pemain Kedah Sendiri

Hye Readers,

Kita tinggalkan citer artis kita jap...Jom citer pasal bola sepak Malaysia pulak...semalam beberapa perlawanan Piala FA berlangsung dan yang menjadi tumpuan aku ialah perlawanan Kedah vs Johor Darul Takzim (JDT) yang berlangsung kat stadium Darul Aman...

Sebenarnya aku penyokong nuteral semalam sebab utk Liga Malaysia aku sokong Selangor..Yang buat game nie jadi menarik bagi aku ialah pemenangnya akan bertemu Selangor diperingkat Suku Akhir...Result smalam berpihak kepada JDT dengan kemenangan penalti 4-5...

Sebenarnya pasukan Kedah dah mendahului JDT dengan 2-0 pada separuh masa pertama..Tapi corak permainan defending yang diamalkan Kedah telah mengundang padah apabila johor berjaya menyamakan kedudukan sebelum 90 minit tamat..aku sendiri dah boleh ramalkan benda nie berlaku...hehehe



Sebenarnya walaupun dua-dua pasukan mempamerkan corak mainan yang lebih kurang sama tapi akhirnya nasib menyebelahi JDT apabila pemain kedah gagal untuk menyempurnakan penalti..Aku kata nasib sebab xde satu keeper pun yang save penalti malam tu..hehehe

Apa-apa pun ia satu pengajaran yang baik untuk pasukan kedah dan player itu sendiri..Sebenarnya taktik defending ini hanya boleh diguna dalam tempoh 10-15 minit sebelum game tamat..kalau dari start 2nd half dah main defending, pasukan itu mengundang kekalahan..hahaha

Dah laa, cakap serupa pundit dah aku nie...harap-harap laa penyokong kedah tak marah ngan apa yang aku cakap nie...hehehe..anyway, Congaratulation to penyokong Johor an bergembira laa selama yang boleh sebab masuk suku ahkir nanti korang akan kalah..hahaha #CakapBesar

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. Tp terer la noh sampai dalam 90 minit camtu boleh dapat . Fuyoo. Tahniah la noh.

    ReplyDelete
  2. AJ tak tengok pun...
    Hehehheehe.....
    Kalau MU amik tau la jugak...
    hehhheh... *lupa daratan* =P

    ReplyDelete
  3. betul la..kat fb akak tengok ada yang kata reff berat sebelah..berat sebelah apa nya..kedah dah mendahului awal2..2-0 tu..memang salah pemain..tak de kena mengena dengan reff pun..

    ReplyDelete
  4. bola kat mesia ni tak best kalau tgk kat tv. serius ckp, rasa nak kutuk2 je sbb main bangang, tp kalau tgk live.. memang akan jadi fans no.1.. so kesimpulannya kat sini, aku malas nak tgk game bola mesia kat tv..

    lari terus topik.. heheh

    ReplyDelete
  5. Nasib baik JDT masuk..kalau tak malu dengan player yang mahal2 tu..ehehhe

    ReplyDelete
  6. kita tengok lepas ni sapa yang kalah hahahah #gelakjahat

    ReplyDelete
  7. Pada saya.... Johor separutnya bukan menang dengan panalti...bintang dia banyak....

    ReplyDelete