Wednesday, March 16, 2011

Teknologi Canggih (Sila Cuba Kalau Tak Percaya)

Presiden Amerika..aku rasa setakat dia dia laa orang yang paling dilindungi oleh manusia di atas muka bumi nie..sekali dia keluar beratus yang datang untuk prepare kedatangan dia...nak bagi dia selamat untuk buat ape yang di ingini..tak lupa juga teknologi terbaru sentiasa dihasilkan untuk melindungi presiden Amerika nie..

Pernah tak korang tengok filem atau drama TV popular agensi kerajaan U.S yang selalu ditayangkan kat Malaysia nie..contoh macam NCIS, CSI, NCIS LA, dan yang sewaktunya denganya laa..Benda yang aku nak cerita arini berkaitan dengan tu gak laa..Kalau korang perasaan kadang-kadang dorang ade software yang boleh zoom benda dari jauh smpai clear..kadang kalo aku tgk pun x percaya..

Kalau benda tu betul pun mesti ramai yang percaya sebab teknologi US nie sape bleh pertikaikan??betul x??tapi korang penah try sendiri tak??tengok depan mata kalau benda nie betul-betul jadi..Kalau ade yang penah try tu bagus laa..tapi kalau yang x penah tengok atau try kali ni aku bagi peluang kat korang suma...

Tapi Sebelum tu baca step nie dulu..senang jer..
  1. Klik kat link yang aku bagi tu.
  2. Dia akan bukak window baru dan tunggu dia gambar dia load dulu ..
  3. Double klik kat mana2 tempat yang anda suka.
  4. Gambar akan Automatic Zoom tapi bagi time untuk dia clear.
  5. Tahap clear dia aku tak tau nak cakap tp smpai boleh xcam muka semua orang yang hadir.

Gambar nie diambil ketika Obama sedang berucap di khalayak ramai.Gambar ni diambil supaya mereka dapat cam setiap muka yang hadir jika ada apa-apa benda berlaku terhadap Presiden Amerika nie..Ingatlah kita boleh diperhatikan dari jarak yang aku pun tak tahu berapa jauh tp yang penting sangat jauh..Gambar ini juga diambil dari kamera bersaiz 1474 Megapixel iaitu bersamaan dengan 295 kali ganda dari Kamera standard 5 Megapixel.

So sekarang korang dah tau dan try pasal benda nie..kalo korang rasa nk share kat blog untuk tatapan kawan2 anda silakan lah tp jangan lupa backlink blog aku ek(penat taip nie)..hehe..

-Strider-
 

2 comments :

  1. jadi yang macam kat drama csi tu betul la ye??
    dia sentuh skrin besor tu..
    keluar semua.
    gambo kecik2 sampai tapak kasut pun dia boleh cam ..

    ReplyDelete
  2. lebih kurang laa..tapi yang nie xde laa pakai touch screen..tapi dalam beratus ribu orang yang datang boleh cam laa sorang2 kalau dia zoom..hehehe

    ReplyDelete