Wednesday, March 30, 2011

Sebab aku tak nak singgah blog korang lagi!!!

Ini la sebab aku tak nak singgah blog korang..hahaha..itu pembuka kata jer..hehe..sebenarnya aku ade satu ciri yang aku nak tekankan kat sini..iaitu blog yang ade music..aku xberapa selasa nak baca blog2 nie walaupun kadang2 entry dorang bagus..Mula-mula aku blogwalking dulu selalu gak aku cari pasal tips2 utk berblog..Pergi je kat google da berlambak tips2 yang di sediakan..antara yang aku ingat ade satu blogger tu kata elakkan meletak lagu kat page sebab takut menganggu reader..at 1st aku ambik ringan jer benda tu walaupun aku seorang peminat music..Aku memang berat hati nak datang blk kalo blog tu ade music..bukan nak memilih tapi pada pendapat aku ini keburukan letak music kat blog sendiri :-

1) Kalo reader tu tengah pasang lagu music akan bercampur aduk..


2) Bukan suma orang surf pada kelajuan yang sama..kalo line tengah lembab..lagu tu tak kan stream dengan baik..lagu tu akan jadi putus-putus..


3) Bukan semua orang suka pada lagu yang sama..Bayangkan kalo orang minat nasyid bukak blog yang kuar lagu metal??korang rasa dia nak singgah lagi x??


4) Readers perlu membaca entry kita dengan tenang..jika perlu lagu,itu mengikut genre yang disuka readers..kalo genre lago blog kita lain..dia nak stay lama2 baca ker??


5) Elakan meletakan lagu yang tersembunyi..susah readers nak pause..xkan sebab dia nak baca entry kita dia terpaksa dengar lagu sekali walaupun dia x suka..sebaik mana entry pun nnt dia akan bosan..

Sebenarnya readers nie lebih menunjuk kepada diri aku sendiri..kepada blogger yang lain aku xtau laa macam mana..mungkin ade yang suka..at the end of the day its all bout our blog..kita yang punya..its personal..so terpulang kepada kita..so itu jee laa pendapat dari blogger yang tidak professional macam aku nie..hehehe :)

Regards,
-Strider-

3 comments :

  1. akak dulu mula2 berblog pun letak lagu..masa tu tak tau lagi..
    bila ramai yang menegur baru la akak tau benda ni penting sebenarnye,,

    ReplyDelete
  2. KD : memang btul tu..hehe..1st blog sy dulu pun sy letak lg..tp time tu follower pun xde..hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. makna blog sy still ok sbb kamu selalu singgah..hehe..:D

    ReplyDelete