Thursday, December 5, 2013

#1287 - Singgah Blog :Sesuatu Yang Unik

Hye Readers,



Sebenarnya puas aku memikirkan tajuk untuk entry kali ini. Entry kali ini merupakan entry yang special sedikit kerana ia merupakan hasil dari entry MyCherita yang Ini.  Pada 19 November yang lepas MyCherita ada membuat satu segmen Singgah Blog dimana beliau akan bercerita tentang blog yang dilawati.

Saya mengetahui segmen ini melalu bro Khir kita dan selepas itu saya berminat untuk turut serta. Sebenarnya usaha yang dilakukan oleh MyCherita ini amat dipuji. Ia memudahkan kerja kita untuk BW kerana dari situ kita dapat sedikit sebanyak info mengenai blog yang kita ingin terjah.

Mengikut MyCherita ini bukan lah satu segmen seperti review blog tetapi lebih kepada bertukar tukar trafik. dan sepanjang saya berada di sana, saya berasa blog tersebut sangat sempoi dan simple. Jika and berminat untuk membaca pendapat blog anda melalui MyCherita anda masih berpeluang untuk join segmen ini.

Syarat sangat mudah. Anda hanya perlu pergi ke entry Singgah Blog (klik sini) dan letakkan url blog anda diruang komen. selepas itu korang hanya perlu sedikit masa untuk beliau datang ke blog anda seterusnya memberi ulasan peribadinya.

Setakat ini, yang aku ingat blog rakan-rakan aku yang MyCherita dah publish ialah Khir Karya Kaki Travel Asya Lya Sofinah Lamudin. Apa yang anda tunggu lagi?jom ramai-ramai drop url korang melalui segmen Singgah Blog MyCherita.

Akhir kata saya ingin mengucapkan kepada MyCherita kerana sudi singgah di blog yang tidak seberapa ini dan hopefully ukwah kita berpanjangan...

Regards,
-Strider-



28 comments :

  1. nak drop url jgak la jap g..hehe

    ReplyDelete
  2. Nice info :) Nad taktau pulak pasal benda ni. Ok lah, nak pergi submit url hehe

    ReplyDelete
  3. menarik tu.. nak terjah blog beliau lepas ni..

    ReplyDelete
  4. ok noted.. hihi..
    dah pergi terjah dah blog tu

    ReplyDelete
  5. singgah dari MyCherita... wah Azlan dah siap buat entri balas...memang kosep BW mycherita tu sangat bagus dan mudah...pcl tunggu turn . hahaa

    ReplyDelete
  6. Oo..sya mau pg terjah blog ini..tq azlan :)

    ReplyDelete
  7. ika pun ada terbaca di blog khir tentang segmen ni...bagus juga kan, kira macam satu pendekatan yang berbeza dalam blogwalking :)
    insyaAllah ika drop link nanti~

    ReplyDelete
  8. Nampak macam mudah je berbanding segmen lain. Nak kena cuba ni.

    ReplyDelete
  9. Ngeblog memang sangat mengasyikkan. Kita bisa saling sapa dengan para blogger. Bahkan blogger antar negara sekalipun bisa berinteraksi satu sama lain. Sehingga kita bisa mempunyai teman yang banyak :)

    Terimakasih atas share nya ya :)

    ReplyDelete
  10. bagus segment n review mcm ni slain dpat btukar cerita dan pandangan ia juga mampu menaikan trafik.. :) yg penting ukwah didahulukan ..

    ReplyDelete
  11. apa2pun terus sukses dlm dunia blog. -santaiLeeza-

    ReplyDelete
  12. betul ke singgah ke blog sesuatu yang unik..

    ReplyDelete
  13. Nanti dulu Ida masih belum berani hehehe

    ReplyDelete
  14. menarik.. boleh promote blog kita kan.. :)

    ReplyDelete
  15. wahh.. rajin sungguh review blog org eh.. terbaikk.. ok bakal diterjah nanti... menarik gak tu ada segmen....

    ReplyDelete
  16. terima kasih bang sbb buat entri pasal blog MyCherita...semoga hubungan ukhwah di alam maya berpanjangan...

    ReplyDelete
  17. salah satu cara mengeratkan ukhwah dunia maya..saling melawati..cuma xde makanan...hhhheeeee

    ReplyDelete
  18. Cayalah Strider!.. best kan ada singgah blog mcm ni.. semoga hubungan sesama blogger bertambah akrab & bertambah maju.. aamiin..

    ReplyDelete
  19. Nice entry... semoga sukses selalu Strider :)

    ReplyDelete