Saturday, April 23, 2011

Iklan Tak Patut Di Astro

Tapi kenapa tajuk aku “iklan tak patut disiarkan di Astro”..Ade kontroversi iklan ker??sebenarnya xde kontroversi pun..Cuma pada pendapat aku astro kena kurangkan iklan dekat siarannya.. ape guna jika kita bayar tapi terpaksa melayan iklan di TV..
Situasi ini berbeza dengan saluran Media Prima atau RTM kerana mereka tidak mengenakan sebarang bayaran untuk mendapat siaran mereka..jadi iklan itu perlu untuk menjana pendapatan mereka..
Benda nie ade dibincangkan dekat Parlimen baru-baru nie tetapi ape outcome dia masih tak diketahui…nak cari link dier balik pun aku x jumpa..hehehe
Memang kebanyakan iklan dekat Astro bukan bersifat komersial tetapi ia tetap menganggu penontonya..sebagai contoh cuba kita tengok ketika siaran LIVE F1 di astro star sport..sikit-sikit iklan..sampaikan part tengah best pun iklan..mungkin sebab majority peminat F1 tak ramai di Malaysia..
Tapi banyak atau sikit penonton mereka tetap bayar..tolong hargai duit yang telah dikeluarkan oleh pelanggan anda..korang pernah rasa terganggu tak ngan benda nie..ke aku sorang jer yang buang tebiat??hahahaha
p/s: komen sarcastic dari kawan aku “kalo bising tak payah pasang
Komen balas aku “Cuba dapat siaran percuma dengan clear kat KL nie??dapat aku bg ko RM 10”

Regards,
-Strider-
Comments
0 Comments

No comments :

Post a Comment