Thursday, February 23, 2012

Ahmad Idham Hina Islam Sekali Lagi??

Hye Readers,

Ahmad Idham dituduh hina islam sekali lagi???Biar betul dorang ini...Kali ini kontroversi melanda pengarah ini sekali lagi apabila dia dikatakan menghina islam..Kalau tak silap aku  Ahmad Idham pernah dilanda kontroversi sebegini bila filem Hantu Bonceng ditayangkan...

Pinjam Gambar Oh Bulan
Kali ini ape yang aku baca melalui portal Oh Bulan drama bersiri Ape Celop pulak yang jadi panas..Kali ini dia dikecam kerana ada adegan dimana watak-watak “mat rempit” menyebut beberapa kalimah suci seperti Alhamdulilah, Astagfirullah A’lazim, dan Subhanallah...

Aku pernah tengok episod yang hari tu dan so far aku tak perasan apa-apa yang ayaat yang mempersendakan kalimah Allah S.W.T...Di sebabkan ilmu agama pun pun tak cukup tinggi malas aku nak ulas lebih-lebih pasal isu nie..

Tapi Ahmad Idham dipetik oleh mStar Online berkata :

“Saya tidak faham mengapa ada pihak boleh mengatakan saya menghina agama saya kerana penggunaan kalimah tersebut dalam Apa Celop. Hanya kerana watak mat rempit yang mengucapkan kata-kata itu, terus saya dituduh menghina Islam, ia membuatkan saya berasa sedih.” dipetik dari mStar Online."

Kalau diikutkan logik betul gak cakap Ahmad Idham tu..takkan mat rempit tak boleh sebut kalimah-kalimah Allah S.W.T...Aku cuba gak cari part mana yang dikatakan tu tapi tak jumpa plak..hehe..Ntah-ntah memang xde kot..hehehe..

Regards,
-Strider-

11 comments :

  1. mcm2 hal lah industry perfileman negara ni....




    http://ch000tz.blogspot.com/2012/02/spontaneous-spending-it-seems-never-get.html

    ReplyDelete
  2. zaman sekarang banyak cerita seram dkt pawagam.. so bagi afiq cerita2 mcm ni perlu dikurangkan sebab boleh merosakkan minda golongan muda kini

    ReplyDelete
  3. lorh..slh ka mat rempit sebut kalimah2 suci mcm tu?depa pon makhluk Allah jugak kan..hmmm~

    ReplyDelete
  4. Dorg sje nk cri kslhn org...
    Erk..apek budha kt rmh aq steady je sbb insyaAllah sbb dh tbiasa kwn dgn bdk2 melayu...org puasa,dia puasa,ada tahlil pn dia join skali..hak3

    ReplyDelete
  5. tu la..kan sekarang ramai yang nak jadi hero...heheh

    ReplyDelete
  6. tk salah mengmbarkn mat rempit sebut kalimah2 tu..tp situasi tu kdg2 mcm mat rempit mempermainkan dan memersendakan kalimah tu..

    ReplyDelete
  7. apapun bergantung pada niat...kalau benar dia menghina,maka celakalah dia gamaknya..

    ReplyDelete