Monday, February 20, 2012

Perbicaraan Kerana Mencuri Labu

Hye Readers,


Lama dah aku tak bawa berita dari Daily Chili..Sebenarnya hampir hari-hari aku baca ikut email atau tweet tapi tak sempat nak share ngan korang sebab busy..hehe..Tapi hari ini aku nak share satu berita pasal kes shoplifting kat US..well aku pun tatau nak ketegori cammana..

Seorang budak kolej yang berumur 23-tahun telah ditahan dekat New Mexico dijadualkan untuk menjalani perbicaraan atas tuduhan mencuri Labu(pumpkin) yang bernilai 2 Dollar atau (RM6)..Bunyi macam tak masuk akal kan??

Kakaknya Annette Atencio, berkata yang Medina telah membelanjakan sebanyak $US75 (RM225) untuk makanan pada hari tu tapi sebelum dia nak keluar dari premis dia terlupa nak bayar untuk labu tu..kakaknya mendakwa yang adik dia nak bayar terus lepas menyedari kejadian tu tapi kedai tu tak nak dan terus handcuff dia..

Aku pun pelik pasal kes 2 dolar pun nak tangkap gak ker..Kakak dia cuba gak appeal supaya kes nie tak dibawa ke mahkamah tapi gagal...KOAT-TV sebelum tu melaporkan yang Lauren Media akan dibicarakan atas kes berkenaan pada 21 Feb dia hadapan juri dan mejistret di Albuquerque 

Kalau korang nak tau Medina ditahan pada Oktober 2011 kerana disyaki mencuri Labu di Call's Pumpkin Patch

5 comments :