Thursday, January 3, 2013

#1017 - Semua Lelaki Sama

Hye Readers,

Pernah dengar ungkapan " Semua Lelaki Sama" tak???biasa kalau ade kengkawan yang lepas kena tinggal kecewa mesti ade laa segelintir yang cakap camtu..sebenarnya apa yang aku nak tulis nie apply to both side cuma aku suka gunakan ungkapan Semua Lelaki Sama tu sebab itu yang banyak aku dengar..



Well, back to the topic bila korang terjumpa species yang suka anggap semua lelaki sama what do you tell them???Sesetengah suka melayan dan ia'kan je ape yang orang tu cakap...tapi ada beberapa benda yang korang boleh point kat dia.

Benda pertama yang korang bleh question kat dia adakah semua lelaki sama atau dia yang cari lelaki yang sama??contohnya, kalau dia seorang yang suka dengan lelaki yang type of bad boy dia kena laa live with it. Dia tak boleh laa suka bad boy tapi nak orang tu jadi baik at the same time..ade cara nak handle bad boy sebenarnya.

Benda kedua plak adakah dia yang buat semua lelaki berperangai serupa??Lelaki akan tend untuk amik mudah sesebuah bila dia dalam comfort zone..apa dia comfort zone???ia adalah satu zone dimana lelaki tau yang perempuan tu akan mengalah dan memaafkanya andai kata dia screw up..

Itu antara 2 contohnya secara general yang aku boleh bagi...basically perempuan atau lelaki memang mempunyai sikap yang lebih kurang tapi ia bergantung kepada pasangan dia jugak...So, dari kita blame each other baik kita tengok balik from past relationship apa yang kita boleh buat untuk mengubah supaya benda yang sama tak jadi lagi..hehe..

Regards,
-Strider-

5 comments :

  1. Yup. memang kadang2 ada yang bersikap lebih kurang . Kalau yang si perempuan ni mcm sayang terlebih, Si lelaki ni buat endah tak endah . dan vice versa.

    ReplyDelete
  2. Salam azlan or strider..hehe..kak intan sebaya kakak strider eh/....? terima kasih sudi drop komen kat entry kak intan..:)

    pasal entry atas ni, semua manusia x kira lelaki ke perempuan ke semua mempunyai sikap yg berbeza..ngeeee..:)

    ReplyDelete
  3. Setuju....!!!
    Hidup azlan...!!!!

    Hehehe

    ReplyDelete
  4. tidak perlu menuding jari sahaja.. sbnrnya kita kena ada sikap tolak ansur.

    ReplyDelete
  5. well.. sy akan ckp kat dia.. sape suh dia try semua lelaki.

    ReplyDelete