Wednesday, January 16, 2013

#1030 - Kejutan SENIMAN buat Patrick Teoh

Hye Readers,


Tadi aku ade kata yang Patrick Teoh baru saja mencetuskan kontroversi...Dia telah secara terang-terangan mengutuk Agama Islam  di laman facebook miliknya..Aku saja update waktu malam sebab menunggu respond dari Patrick Teoh sendiri..

Nyata dia memang mengaku statement itu miliknya setelah ramai pengguna internet berang dengan tindakannya yang dianggap terang-terang menghina islam..Dia sendiri telah meminta maaf atas kesilapan itu menurut artikel yang aku baca di Beautiful Nara..

Statement dia tu sebenarnya berasaskan politik semata-mata dan aku tak kesah pun..Tapi yang membuatkan aku marah ialah ayat-ayat yang jelas menghina islam..Adakah dengan meminta maaf dia boleh lari daripada kesalahan itu???Secara jujurnya bagi aku maaf saja tak mencukupi.

Ini kerana tiada seorang pun manusia tak kira apa statusnya layak untuk mengina mana-mana agama..Aku berharap agar ad tindakan diambil supaya memberi pengajaran kepada yang lain untuk menjaga sensiviti keagamaan dan perkauman.

Sebenarnya aku minat jugak ngan Patrick Teoh nie...Aku kesal dengan kejadian-kejadian macam nie..Susulan dari itu Zed Zaidi melalui laman twitternya menyebut yang SENIMAN akan membuat satu kejutan kepada Patrick Teoh nie atas tindakannya...

Rata-rata pengguna laman web social tadi mengutuk tindakan Patrick Teoh termasuk AC Mizal, Danny X-Factor dan lain-lain..Dalam hidup berbilang bangsa dan agama nie kita perlu bertolak ansur tanpa memikirkan kepentingan sendiri..

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. true. hidup dlm pelbagai agama needs high tolerate and respect from each one of us

    ReplyDelete
  2. Bercakap tak berpikir inilah jadinya

    ReplyDelete
  3. sy pun minat Patrick Teoh ni. Hurm hurm. tak sangka la pulak sampai mcm tu jadinya. Terus rasa tak suka dia. Tak patut la dia cakap mcm tu.

    ReplyDelete
  4. makin berani diaorang ni memperlekehkan agama Islam ... apa sebabnya?

    ReplyDelete
  5. Apakah kejutan seniman tu. Tak sabar pulak nak tengok.

    ReplyDelete