Thursday, January 17, 2013

#1031 - Doktor Mengamuk Sebab Anak Kena Tukar Kelas

Hye Readers,




Tadi aku ade baca berita kat Metro mengenai seorang doktor dan isteri yang mengamuk dekat balai polis hanya sebab anak dia ditukar kelas..Sebanar title Doktor tu saje je press letak sebab nak bagi paper laku..Its can happen to anyone yang ade masalah angry management..

Tak dinyatakan pulak secara detail apa yang berlaku tetapi parent itu ditahan kerana mengamuk di balai polis dan bagi aku itu satu tindakan yang childish....mengikut berita tu dia juga mengugut anggota polis sehingga membuatkan pasangan itu ditahan..Itu baru tukar kelas, belum lagi kalau kena tukar sekolah..

Sebagai seorang parent kita kenapa percaya dekat grading yang cikgu-cikgu berikan kerana mereka yang berada di sekolah tu...Mungkin harapan mereka terhadap anak mereka terlalu tinggi sehingga membuatkan mereka tertekan...Macam-macam manusia nie....

Regards,
-Strider-

9 comments :

  1. klu dh tak layak duduk kelas first memanglah kena tukar kelas... parents tu patut la ukur baju di badan sendiri...

    ReplyDelete
  2. Ntah apa-apa la. Redha ajelah dah kalau anak tu kena tukar kelas. Mungkin la ada sebab-sebab tertentu. Hidup kita ni kan macam roda, ada masanya kita ni duk kat atas, ada masanya kita kena duk kat bawah jugak kan. Ishh, Macam budak-budak ajelah. Haiyyya! :D

    ReplyDelete
  3. besar sungguh harapan dorang kat anak dorang kot. itu yg jadi macam ni...ish3. agak2 la dalam menaruh harapan supaya semua pihak tak tertekan...lebih2 lagi anak.

    takut menjejaskan emosi...nak2 nampak mak ayah kena tahan polis.

    ReplyDelete
  4. kadang cerita biasa-biasa, tapi tajuk tu yang boleh buat gempak...

    ReplyDelete
  5. memalukan je..dah anak yang bengap nak marah orang pulak..

    ReplyDelete
  6. susah lah kalau mcm ni.
    kalau anak dia lemah, dan ditempatkan di kelas pertama, susah anak dia nk fhm nnt... kemudian.. juga menyusahkan cikgu ..

    ReplyDelete
  7. tak dapat terima kenyataan yang anaknya kurang cerdik agaknya tapi parent tak boleh ada sikap macam tu, kut2 jadi contoh pulak ke anak.

    ReplyDelete
  8. HUk aloh..berat kes. Balik awal demo ni... Next time, pantau anak betul2 la.. hmm.. ksian.

    ReplyDelete