Tuesday, January 15, 2013

#1028 - Siapakah Sharifah Zohra Jabeen

Hye Readers,


Petang tadi trending jap nama Sharifah Zohra Jabeen (SZJ), dekat twitter..Mula-mula aku pelik jugak kenapa nama nie tertiba trending..rupanya akibat satu video yang dimuat naik kedalam youtube dan menjadi viral hari ini..Klik Sini

Ia sebuah video dimana SZJ diminta untuk menjawab soalan yang dikemukakan oleh seorang student..Secara jujurnya aku pun tak paham apa yang budak tu nak tanya siap berfakta bagai..Yang kebanyakkan orang marah adalah sebab cara SZJ itu menjawab soklan...for ur info aku pun tak bersetuju dengan beberapa statement SZJ tu...

1) Animal pun ade problem - Itu langsung tak releven kalau nak dibandingkan dengan masalah manusia sebab masalah haiwan dan manusia sama..kalau haiwan boleh selesaikan masalah dah tentu mereka berevolusi macam citer planet of the ape..

2) Jangan samakan negara kita dengan negara luar..kalau tak suka pergi tempat lain - Aku tak tahu laa kalau dia pikir negara nie milik individu atau corporation..bagi aku tiada sesiapa pun yang layak dihalau keluar negara melainkan dia secara terang-terangan cuba menjatuhkan negara...

3) Different between you and me is O level and Degree - Oh my...bongkaknya dia dengan tahap pendidikan yang dia terima..walaupun seseorang tu tak berpendidikan tinggi, kita tak berhak untuk menghina..Bagi aku itu satu penghinaan.

itu laa beberapa statement yang aku tak suka pasal SZJ nie..No wonder laa dia menjadi bahan jenaka untuk pengguna internet hari ini...Trademark listen..listen..listen dia terus menjadi perbualan orang di alam maya nie..sampai ade yang buat video lagi..stylo beb, u should check it out..


Hahahaha..sesungguhnya i should thank her for made my day happier..hehehe..btw ini bukan entry berkenaan politik..Aku tak sentuh point-point yang cuba disampaikan oleh kedua-dua mereka tapi lebih kepada attitude yang mengecewakan dari seorang speaker yang aku rasa berpengalaman..

listen..listen..listen..*jegoget...hahahaha

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. belagak nak mampos kak pah listen ni..

    ReplyDelete
  2. LISTEN, LISTEN LISTENNN! hahahhahaha

    ReplyDelete
  3. Penuh status fb dgn listen2 tu. leeza x sempat nk kayan video...

    ReplyDelete
  4. Lepas tgk video ni... Budak yg tnya tu pun x retu adab btnya. Yg part kak shrifah jwb tu, ada part yg kureng tp mgkin ada sbb dia jwb mcm tu. dah 9 kali listen pun budak tu masih jwb!

    ReplyDelete
  5. nak kena tengok ni..tapi sabtu ahad baru boleh tgk you tube..huhu ^^

    ReplyDelete
  6. so disappointed with her attitude. not sure true or not but i was told die etceli was just a moderator during this forum. if it's true, then it was sooo unprofessional!

    ReplyDelete