Tuesday, July 19, 2011

Cara Melayan Tetamu

Hye Readers,

Aku nak cerita skit tentang cara-cara kita rakyat Malaysia melayan tetamu yang datang..Sebenarnya ad ekes skit tentang tetamu yang datang  Malaysia nie tapi nanti aku cerita laa..yang sekarang nie kita focus dengan topik melayan tetamu.

Aku rasa kita harus melayan tetamu yang telah dijemput dengan sebaik mungkin.Tak kisah laa dia datang ke rumah kita, kenduri, pejabat atau kemana sahaja..bagi aku prinsipnya tetap sama iaitu kita kena membuatkan tetamu yang datang berasa selesa..

Persoalan yang timbul adakah jika kita melayan tetamu dengan baik ia bererti kita membelakangi keluarga, teman sejabat atau orang rapat dengan kita..takkan kita jemput orang datang rumah lepas tu kita buat hal ngan family kita..mesti tetamu tu rasa kekok kan??

Tambahan plak kalau tetamu yang datang tu menguntungkan kita harus laa kita layan elok-elok kan??korang penah buat tak tau dengan tetamu yang datang tak??till my next entry..

Regards,
Strider-

7 comments :

  1. pernah2..
    time raya laa..
    aku hidang kuih. pastu bukak tv suh dorang tgk.

    pastu aku g dapor wat air, masak goreng sket.

    waktu dorg makan tu aku cuci periuk.
    hahahaha

    ReplyDelete
  2. kalau kawan2 ayah dtg,tlg apa yg patut je.hihi.

    ReplyDelete
  3. So far sy rasa la kan, sy layan tetamu ngan baik..hehe :p
    Lgpun my mum dah ajar sejak sy kecil yg kta msti layan tetamu ngan baik x kisah apa hajat tetamu tu..asal ada tetamu, msti hidang minuman ngan segera...biarpun salesman, kna ckp ngan baik jg..hehe...

    ReplyDelete
  4. pernah jumpa dgn tuan rumah yg buat dek kat tetamu, masa open house raya...

    bole plak tuan rumah masuk tidur, biarkan wife dia layan tetamu sorg2...huhuhu..

    ReplyDelete
  5. semua tetamu perlu dilayan dgn baik x kiro la kalo tetamu x di undang pun...hehe

    ReplyDelete
  6. lupo lak nak bg tau...

    jemput dtg ambik award yo...:)

    ReplyDelete
  7. Qamaruls: hehe..kadang2 kalau time raya aku pun malas nak layan tetamu..hehehe..

    AIM: pastu sure wife dia ngamuk ngan dia kak..hehehe

    MIfz: itu laa yang seeloknya..hehe..anyway thanks utk award tu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete