Sunday, July 17, 2011

Penyokong Bola sepak Malaysia Tak Patriotik.

Hye Readers,

Aku baru balik dari melihat perlawanan bolasepak antara pasukan pujaan aku(Liverpool)  dengan Pasukan Malaysia dekat Bukit Jalil...Kehadiran penyokong Liverpool memang ramai berbanding  penyokong pasukan Malaysia tetapi hampir ke semua penyokong tetap menyokong pasukan Malaysia tiap kali mereka mendapat bola..

Aku dengar-dengar ade beberapa statement menyatakan yang penyokong bolasepak kat Malaysia tidak patriotic kerana setiap kali bermain dengan pasukan gergasi dari Liga Perdana Inggeris  (EPL) memang kurang yang penyonkong menyarung baju Team Malaysia.

Bagi benda nie takda isu dan tak patut dijadikan satu isu langsung.Rakyat Malaysia sering disajikan dengan Liga Perdana Inggeris dan melihat mereka bermain di laman sendiri tentu membuatkan peminat bola sepak  teruja..Kita kena sedar yang ini hanyalah perlawanan persahabatan yang tidak menjanjikan apa-apa hadiah atau Piala.

Jika kita lihat perlawanan persahabatan selain dari kelab EPL ini masih ramai lagi yang penyokong yang masih menyarung baju Team Malaysia dan jika ingin menguji tahap patriotik penyokong kebangsaan kita tunggu perlawanan bertemu Singapura dalam masa yang terdekat ini.

Bagi aku menyokong sesuatu pasukan terletak pada hati peminat itu dan bukan kepada baju yang mereka pakai..itu semua hanya lah luaran sahaja..kita perlu lihat dengan lebih jauh lagi..kalau kita tak menyokong kelab gergasi EPL yang datang, adakah mereka akan membuat lawatan lagi pada tahun depan??

Jika mereka tidak datang bagaimana pasukan Malaysia nak dapat pengalaman bermain dengan pemain yang berkualiti??ini dalah cara kita sebagai penyokong membantu mereka menimba pengalaman dari pemain yang bertaraf dunia..adakah itu tidak dianggap patriotik??anda nilai laa sendiri..till my next entry…


p/s: cara nak daptkan ticket free untuk chelsea game?? klik sini

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. akak tgk gak smlm kat arena ajo..

    tapi dgn keputusan 3-6 tu..kira suda bagus..

    salah satu cara utk mantapkan bola sepak di negara kita..mmg pemain kita kene berlawan dgn pasukan kualiti dr luar negara..

    ReplyDelete
  2. Sy pun ada gak dengar2 yg penyokong Malaysia boo pasukan sendiri..huhu..x patut..
    Sy yg x minat bola pun tetap sokong gak..& 6-3 is great!

    ReplyDelete
  3. kak sarah: betul tu..kalau kita panggil tetamu seudah tentu kita layan dia elok2 kan??takkan nak biar dia terkapai-kapai..nanti takut dia tak nak datang lagi..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. Aemy: that happen in Arsenal punya game..i pun dont know what happen there smpai dorang kena boo..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete