Friday, July 1, 2011

Derhaka atau Tak?

Hye Readers,

Aku nak post benda nie smalam tengah hari tapi sebab sibuk aku tak jadi nak post..aku ade terbaca akhbar online yang mengatakan kat mahkamah rendah syariah kat Pasir Mas kecoh pasal kes anak serang bapa dia sebab kes penceraian bapa and mak dia..

Macam-macam feedback pasal isu nie..ade yang kata itu family matters so anak dia berhak masuk campur..tak kurang juga yang kata anak tak elok masuk campur urusan ibu bapa dia..ini membuatkan aku tertanya-tanya adakah anak itu diketegorikan sebagai anak derhaka??

Aku tak tau macam mana nak cakap sebab kita tak tahu ape yang terjadi sebenarnya..hanya keluarg mereka jer yang tau..kita doakan laa semoga keluarga mereka aman damai..itu je aku dapat tulis nanti malam aku balas jejak korang..chow!!!!

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. kesian anak2 yg jadi mangsa perceraian ni :(

    ReplyDelete
  2. berhak kot masuk campur..tapi biar la berpada pada...

    ReplyDelete
  3. derhaka atau tak bukan kita yang perlu menjatuhkan hukum..
    sebab benda ni masih sangsi dan kita cuma dengar je dari orang yang menyampaikan nya..entah betul ke idak suratkhabar tu..

    ReplyDelete
  4. xtahu pasal kes ni.nk komen pn xtahu dr segi apa.huhu

    tp,kdg2 masalah org tua,anak2 tak tahu hjg pangkalnya.mmg syurga itu d bawah tpak kaki ibu,tp bkan ke sbgai isteri,suami adalah yg terpenting sekali.

    ReplyDelete
  5. terima kasih semua..hehehe..sebenarnya aku pun tatau nak cakap cammana kes nie..sebab ini hal keluarga org lain..hehehe.. :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. heheh..xboleh ckp lebih2..xthu kes nya mcmana sebnrnya kan..huhu..kalo btol, kesian kat anak tu..

    ReplyDelete
  7. anak tetap anak..
    anak yg baik dia takkan meninggikan suara dgn ibu dan bapa
    apatah lagi untuk berlaku kasar..

    ReplyDelete