Friday, July 15, 2011

Siaran Langsung Bola Sepak

Hye Readers,

Seperti sedia maklum tahun nie pasukan Malaysia akan menerima kunjungan 3 kelab bola sepak gergasi England iaitu Arsenal Liverpool dan Chealsea dan pasukan favourite aku adalah Liverpool yang akan bermain petang esok.

Kalau korang perasan hari rabu yang lepas pasukan Malaysia telah menentang pasukan Arsenal dan perlawanan tersebut berkeputusan Malaysia 0-4 Arsenal. Tapi pada hari itu timbul satu kontroversi di kalangan peminat bola sepak kerana tiada siaran langsung dekat TV.

Khabar angin mengatakan yang kutipan ticket pada malam itu kurang daripada 80% dan syarat penganjur ialah kutipan mesti melebihi 80% untuk membolehkan siaran langsung diadakan. Aku antara peminat bolasepak yang kecewa kerana selain tidak mampu membeli ticket untuk ketiga-tiga perlawanan , siaran langsung adalah cara alternative untuk aku menonton.

Jadual perlawanan yang jatuh pada hari bekerja juga mungkin antara factor kenapa jualan ticket tidak tinggi pada perlawanan tu..Dan untuk team favourite aku esok akbar melaporkan yang sudah 67,000 keping ticket telah dijual daripada 83,000 keping tiket yang dicetak.

Walaupun esok aku ade kat stadium aku harap dekat TV still ade live sebab kesian dekat orang yang luar KL..tentu kos untuk datang ke Kuala Lumpur bagi menyaksikan pasukan pilihan mereka bermain dengan Pilihan Malaysia..

Itu je dulu setakat nie..nanti aku tulis lagi..nanti aku update ape aktiviti aku sepanjang EPL Asia Tour nie dan kontroversi yang berlaku di sekeliling..hehe..till my next entry

Regards,
-Strider-

5 comments :

  1. lan pun g jgak esok.hihi.ofismate jat pn g.semangt kobar2 dia.

    ReplyDelete
  2. semangat betul kamu yer sal bola nih

    akak pom hrp pasukan bola sepak kita akn menang nati lwn liverpool..mana tau kan..hehe

    ReplyDelete
  3. tapi katanya tiket dah habis..tak kan tak boleh buat live..kan??

    ReplyDelete
  4. jat: gi gak ke??bagus..bleh meramaikan majlis..hehe

    Kak Sarah: bab nola nie mmg semangat skit..hehe

    Kak Diana: ticket xde laa sold out semua..tp yang jual hari game still ade

    Echa: nak ikut??jom!!!

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete