Tuesday, July 19, 2011

Sikap Rajagopal Yang Tidak Professional

Hye Readers,

Semua ini bermula dengan kenyataan Rajagopal yang tidak berpuas hati dengan penyokong Liverpool ketika di Bukit Jalil baru-baru nie..(klik sini utk tgk video)..Sebelum tu dengan Arsenal pun ade kontroversi gak tapi sebab aku takde kat sana aku tak nak ulas pasal tu..

Dalam video itu tiada rahsia lagi yang Rajagopal adalan peminat Man United iaitu seteru utama Liverpool dari dahulu sehingga sekarang..tapi aku tak nak cerita pasal Man united kerana nanti aku plak yang nampak tak professional..biar la entry kali ini berkisar tentang Liverpool.

Rajagopal mungkin tak faham yang rakyat Malaysia sangat bersopan santun dan berbudi bahasa..Tetamu yang telah dijemput datang akan dilayan dengan sebaik mungkin walaupun tidak dapat menyarung jersi kebangsaaan ketika perlawanan.

Kalau korang saksikan video semua 9 gol yang dijaringkan(klik sini) jelas menunjukkan yang penyokong di Bukit Jalil tidak berbelah bagi memberi sokongan kepada kedua-dua pasukan..Setiap gol disorak oleh penyokong Malaysia yang terdiri dari berbilang bangsa.

Kenyataan Rajagopal yang mahukan rakyat Malaysia untuk memakai baju warna kebangsaan memang tak dapat dipenuhi kerana penyokong Liverpool yang berada di Malaysia mahukan tetamu yang datang ini berasa selesa..

Rajagopal harus bijak mengelak soalan panas wartawan dan dia harus fokus kepada kenyataan tentang permainan Malaysia malam itu dan bukan kepada penonton yang hadir.

Rajagopal juga seperti tidak menghargai kehadiran penonton kerana tidak menyuruh pemain malaysia untuk berpusing keliling padang bagi menunjukkan rasa terima kasih seperti yang dilakukan oleh pasukan Liverpool

Namun aku berbangga dengan penyokong Liverpool walaupun dikutuk di negara sendiri tapi telah dipuji oleh negara asing kerana berjaya melayan mereka dengan pun rasa meriah..korang leh baca pujian media asing di bawah..

Ian Ayre: We'll be back, Malaysia (Official Liverpool Website)

 

Teo: Liverpool fans one of the best (Espnstar.com)


7 Things We Learned in Malaysia

 

Liverpool still leave Chelsea feeling blue in Malaysia (Media From London)


Tiada ape yang aku harapkan dari entry ini..aku hanya ingin menjelaskan pendapat aku tentang kejadian tersebut..Aku harus puji sikap professional Safee Sali yang memohon maaf atas kenyataannya yang dikeluarkan secara gurauan walaupun isu itu tidak sebesar kenyataan Rajagopal nie..

Akhir sekali aku berharap isu sebegini tidak timbul di EPL Asia Tour tahun depan..Penyokong Liverpool, Arsenal, Chelsea dan juga Manchester United layak untuk melayan pasukan kegemaran mereka yang datang ke negara ini sebagai tetamu.

Sebelum out check sweet picture penyokong Liverpool yang sayangkan Malaysia

Gambar Lagenda Malaysia dan Liverpool 

Sumber Inspirasi

Liverpool Supporters Club Malaysia
My-LFC [The Malaysian Die Hard Fan]

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. apa salahnye kita pakai baju kaler depa..kan??
    bukan tiap2 bulan depa mai..
    kita minat pasukan tu tapi sokong tetap la pada team kita..
    tu pu rajagopal nak sentap...

    ReplyDelete
  2. aku fan Man Utd..Tp aku gi tgk sume training EPL Asia Tour..

    Kalau dulu aku bias towards Man Utd..Tp skrg aku open dan bole kritik mana2 team even team aku sndr..

    Kena profesional dalam sesetengah perkara.

    ReplyDelete
  3. nk ke sana mmg xdptlah kan lan.xpe2,pasni pkai bju yg cntum2 2.hihi.

    ReplyDelete
  4. ta minat bola so rajagopal ni pun tak taw sapa. hahaha :p

    thanx visit my blog :)

    ReplyDelete
  5. mungkin sbb ble org kte sndri pky bju liverpool da mcm tk mnyokong mesia dan pndg rndah pd mesia..
    pemain mesia pun msti rs mcm xda org nk sokong dorg..haha

    ReplyDelete
  6. Lan,suka baca komen2 dr link2 yg lan bg 2.hihi

    ReplyDelete
  7. Ohh..ok sy faham skrg kaitannya ngan your previous post tentang tetamu. Hehe. Sy x tau pula pasal ni sbb sy x ambil tahu psl bola. Huhu. Maybe Rajagopal dlm keadaan tension time tu...x puas hati kot ngan score 3..hehe..

    ReplyDelete
  8. Kak Diana: hehe..betul tu kak..hehe..tak sangka rajagopal sentap plak..muka ganas..hahaha

    SpaQue: betul..rajagopal sebagai coach negara tak elok pecah belahkan penyokong hanya kerana dia berlainan pendapat..hehehe

    Jat: cara yang paling sesuai..hehehe

    Syue: dia nie head coach malaysia..tak popular pun..hehehe

    Finaz: betul gak tu tapi yang penting sokong dari hati..warna hanyalah luaran..hehehe

    Aemy: hehe..mungkin kot but he supposed to be glad to score 3 goals and overall perfomance was okay..hehe

    BTK: hehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. sory tak sokong memana..siapa yg main bola secra pro ni bagi sya semua terhebat..mungkin dia pening kot tgk byk sgt warna merah..ada kajian dibuat seseorg akan berubah tingkah laku kerna diperngaruhi dri warna dilihat atau sekitarnya..wallahualam

    ReplyDelete