Wednesday, July 20, 2011

Sos Tomato Penghapus Karat

Hye Readers,

Aku ade dapat email tadi..tentang sos tomato yang boleh dijadikan untuk pencuci karat…aku tak tau laa korang tau ke tak pasal tips ni tapi aku tatau..hehe..jom kita tengok


Cari barang atau bahagian yang berkarat


Sapu sos tomato kat bahagian tu dan biarkan 2 jam


Pastu sental skit bahagian berkarat tu..(kena usaha laa skit)


Tada..yang karat nampak baru..hehehe

Amacam??ade berani nak try??aku cari barang berkarat kat umah aku tak jumpa sebab semua benda baru jer(padahal sos tomato tak mampu beli)..Nanti korang try laa..kalau elok bagitau kat kawan-kawan..kalau tak jadi jangan marah aku..till my next entry..hehe J

Regards,
-Strider-

13 comments :

  1. eaaaa?
    x prnh try lak..
    kalo coca cola jadi pencuci toilet tu, taw laaa.
    hilang kkotoran dkt lubang tndas tu..

    kna try ni

    ReplyDelete
  2. umah akak xde brg karat..huhu

    btw..nice tips

    ReplyDelete
  3. huh..sgt brguna tips ni ! serious baru tau ! huhu

    tau yang tomato tu bole hilangkan bau ada la

    ReplyDelete
  4. untuk karat sikit2 boleh la eik...

    ReplyDelete
  5. betul ni lan?jat pn nk kena cari bnda2 karat gak ni.

    ReplyDelete
  6. betulkah??
    nanti nk try la.. kena cari sos tometo dlu la..

    ReplyDelete
  7. woii
    menjadi
    nnti aku rompak sos tomato kfc buat hilang karat kt rntai besi aku

    ReplyDelete
  8. wow.. hebatnya.. nak try jugak la..
    mudah saje kan..?

    ReplyDelete
  9. betul ke nih...nak cubo la jap laei...

    ReplyDelete
  10. waaa..menarik tips ni..hehe..

    ReplyDelete
  11. Wahhh! 1st time pula dgr..hehe...bagus lah, ada 1 botol besar sos tomato kat dapur, x diusik pun sbb xda yg suka mkn (ntah sapa la yg beli), pasni boleh la pakai utk hilangkan karat..hehehe...

    ReplyDelete
  12. haha, nak try la~ selalu gosok pakai kertas pasir je

    ReplyDelete
  13. Betul ke nie... Boleh try test tengok... Teman ada dengar coca cola boleh mencuci karat, cuci tandas... memang betul pun... teman dah cuba...

    ReplyDelete