Sunday, July 17, 2011

Malaysia National Band Competition

Untuk kali nie aku rest jap citer pasal bola (walaupun ade lg yang aku nak citer) sebab takut korang boring plak nanti..tapi Hari ini kat stadium Bukit Jalil akan berlangsung satu Pertandingan Pancaragam Peringkat Kebangsaan pada malam nie..Aku sendiri da lama tak tengok Band Comp nie,dulu time sekolah selalu gak gi tengok band comp nie ngan member2 aku..

Zaman aku tengok dulu aku suka tengok Victoria Instution(S.M.K Victoria) main sebab formation dorang sangat smart and lg satu mungkin sebab member-member aku pun sekolah Victoria..Tapi sekarang aku dah tak ikut sangat sgt perkembangan Band comp nie and sekolah mana yang power pun aku tak tau..hehe

Finalis untuk band comp kali nie ade 10 buah sekolah dan favorite aku adalah sekolah dari Kuala Lumpur yang mempetaruhkan sekolah St John Institution untuk tahun nie..dengar kata dorang one of the best school kat Malaysia nie..tapi kalau korang nak check senarai sekolah yang bertanding ini adalah senarainya

SMK Sultanah Asma (Kedah),
St John’s Institution (Kuala Lumpur),
Kolej Sultan Abdul Hamid (Kedah),
SMK Tun Fatimah (Johor),
SMK (P) Methodist (Pahang),
SMK Seri Garing (Selangor),
SMJK Jit Sin (Penang),
SMK Tinggi Klang (Selangor),
Pasir Gudang Band (Johor)  
SMJK Chung Ling (Penang).

Itu adalah senarai sekolah yang mengambil bahagian untuk tahun ini..so since aku pun da lama tak tengok band comp nie malas laa aku nak comment lebih2..kang takut salah info plak..bagi yang free and nak tgk band comp malam nie bleh datang ke Stadium Bukit Jalil..untuk maklumat lanjut klik sini..till my next entry!!! 

Regards,
-Strider-

4 comments :

  1. ni kalau ada live layan gak ni.hihi

    ReplyDelete
  2. minat band eh..skol akak xde band gini..

    kalu kat sbp ade pertandingan yg dinamakan wind orchestra..

    ReplyDelete
  3. suka tengok..tapi tak berapa tau perkembangannya.

    ReplyDelete
  4. Jat: live xde tapi siaran ulangan ade laa..but tapi dengar MC cakap tadi siaran ulangan hujung tahun baru kuar..pelik laa...

    Kak Sarah: owh yer ker??wind orchestra nie cam band comp gak ek..sebenarnya sekolah sy pun xde band..hehehe

    Ujie: hehe..sama laa kita..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete