Friday, December 6, 2013

#1289 - Rita Tuntut Nafkah RM5,392 Sebulan Daripada Aidil

Hye Readers,

Satu masa dahulu
Beberapa hari yang lepas telah keluar satu cerita mengenai tuntutan nafkah bernilai RM5,392.00 daripada Rita Rudaini terhadap bekas suaminya Aidil Zafuan (klik sini). Lumrah menjadi orang popular ni, habis semua cerita akan keluar, sehinggalah pengakuan Aidil yang gajinya bersama JDT hanyalah RM10,000.

Bagi Aidil tuntutan Rita itu agak melampau kerana berkata jumlah diminta Rita Rudaini melampaui perbelanjaan asas sebenar kedua dua anaknya. Bila kita berbicara tentang berbelanja nie ia satu benda yang subjektif sebenarnya. Aku yakin Aidil tahu cara Rita berbelanja sebelum dia mengambil keputusan untuk mengahwininya.

Korang rasa berdasarkan situasi yang di hadapi oleh mereka adakah tindakkan Rita itu diketegorikan sebagai melampau?adakah dakwaan Aidil mengenai Rita yang menghantar anaknya ke Prince Medical Centre sebagai satu tidakkan yang tidak wajar?Itu terpulang pada pendapat masing-masing.

Pada pendapat aku jumlah itu tidak terlalu melampau sangat. Kalau dibahagikan kepada 2 orang anak, seorang anak hanya menerima sebanyak RM2696 dan memandangkan bapanya juga seorang pemain bolasepak yang terkemuka aku yakin itu satu jumlah yang boleh dibayar.

Tapi itu semua daripada luaran sahaja. cerita dalamannya hanya mereka sekeluarga sahaja yang tahu. Apa-apa pun aku harap mereka dapat menyelesaikan isu ini dengan baik. Aku yakin Aidil juga sayang kepada anaknya sepertimana Rita menyayangi mereka.

Nota kaki : Ini membuatkan aku suka kepada wanita yang beberlanja secara sederhaha,

Regards,
-Strider-

14 comments :

  1. Hal berbelanja ni mmg subjektif, bergantung kepada keadaan kewangan seseorang..

    ReplyDelete
  2. bagi pandangan aiza pula, jika benar itu adalah perbelanjaan untuk kedua anaknya rasanya tidak melampau.. lagi pun rita yang jaga keduanya.. apa-apa pun hanya mereka saja yang tahu..

    ReplyDelete
  3. Gaji Aidil RM10,000?...ingat macam haji Mat Yo...alamak..lari tajuk la pulak..hehe

    ReplyDelete
  4. Gaji Aidil RM10k ?...ingat macam gaji Mat Yo...alamak..lari tajuk la pulak..hehe

    ReplyDelete
  5. em terus terang, ika pun rasa tidak melampau, sebab jika kita fikir2kan balik harga barang sekarang pun SEMUA meningkat..kalau dibahagi dua kepada anak2nya tu ika rasa jumlah itu berpatutan...mungkin rita pun dah buat calculation before dia minta jumlah sebegitu, kan?

    apa pun doakan yang terbaik jela, memang betul tu, kita tak tahu yang sebenar2nya berlaku dalam keluarga mereka...

    ReplyDelete
  6. wow banyak jugak tu ..,apa-apa pon bincang elok3

    ReplyDelete
  7. Hmm..kalau ikutkan sekarang ni memang tak cukup rasanya..he..he..tapi kena besederhana kan..itu yang lebih baik..

    ReplyDelete
  8. salam..whoo tu sebelum kawin mesti pinkir seseorang punya tabiat macam mana.ni tak asal tengok muka lawa cun, terus sambar bila maintanance mau terkedu hee..

    saya rasa dia mampu sebab dia berkerja gaji banyak melainkan suami ada banyak bnda dia beli ker dna bayar entah,kesian kt wanita dia pun bukan ada kerja tetap sangat dengan nak jaga anak alahai..nak bayar sewa umh ker pengasuh ker..sekarang ni anak2 kecil mudha sakit mana tahu tang situ banyak perbelanjaan di peruntukan.sb bapa di kena faham kan..lagipun tu ank dia bukan anak orang lain.sy rasa wang lebihan tu biarlah bekas isterinya yang ambil buat saguhati dia menjaga anak-anak diakan heee..

    wahulam.

    ReplyDelete
  9. Berat klu dah jadi mcm ni.. kena sediakan duit je lah.. wallahualam..

    ReplyDelete
  10. Entah laaa.... maybe anak artis dengan anak orang biasa tak sama kot perbelanjaannya. Contoh seorang ayah yg biasa punya pendapatan RM5 ribu sebulan dan cukup untuk menyara dan membesarkan 3 orang anak bersama seorang isteri. Sebab tu barangkali Aidil kata tuntutan Rita itu agak melampau...

    ReplyDelete
  11. kalau diikutkan dgn keadaan sekarang rasanya mmg xsalah kalau rita mintak byk tu..sekarang kan semua harga barang dah naik..hihi

    ReplyDelete
  12. Mewah betul life artis ni. RM5,000 pun still tak cukup. Dia tak rasa lagi macam mana rasanya kalau life income sebulan Rm700 je.

    ReplyDelete
  13. hmm... kalo sy la kan, 5k sebln dah lebih dari cukup,. tp bg dia maybe x cukup lg tu.. huhu...

    ReplyDelete