Sunday, December 15, 2013

#1303 - Blogger Buzz: The Malay Male : Since 1982

Hye Readers,



Semalam aku ade cakap nak buat entry mengenai rasionalisasi kenaikan tambang LRT dan Monorel. actually entry tu dah siap tapi aku postponed postingnya sbb untuk hujung minggu ini aku belum lagi buat ruangan untuk Blogger Buzz aku.

Kalau minggu lepas aku cerita pasal seorang blogger perempuan bernama Licha, untuk minggu ini aku tukar kepada blogger lelaki pulak. Blogger kali ini aku hanya mengetahuinya dengan nama The Malay Male, even dalam profile pun beliau menggunakan nama yang sama.

Aku rasa dah lama gak aku mengikuti perkembangan blog beliau ini. Kalau korang pergi ke blog dia, mungkin korang akan rasa blog dia paling simple yang seorang blogger boleh buat. Tapi apa yang lebih menarik tentang blog beliau adalah entrynya.

Setiap entry ditulis dengan bahasa yang simple dan amat mudah difahami. dan entry yang ditulis juga adalah entry yang random about benda di sekeliling kita atau disekelilingnya. Normally entry dia pendek-pendek jer tapi jangan pandangan ringan pada penulisanya kerana walaupun entry dia pendek tapi mesej yang disampaikan jelas dan kadang-kadang mendalam.

Secara peribadi tak banyak yang aku tahu mengenai dia, tapi yang aku tahu dia adalah seorang suami dan bapa kepada seorang puteri bernama Aina yang baru dilahirkan pertengahan tahun ini.Seperti aku, beliau juga mempunyai kerja tetap dan mungkin disebabkan komitmen kepada keluarga dan kerjaya, jarang brader ini update entry.

Kepada peminat Chelsea, korang sudah pasti mahu mengikuti blog ini kerana selalu jugak dia update pasal result or perkembangan game Chelsea. Jadi itu serba sedikit antara benda yang aku mampu cerita pasal blogger ini.

Seperti biasa jika ada fakta atau pandangan aku yang salah mohon dibetulkan. Kepada mereka yang sudah follow The Malay Male nie, kalau ade ade benda yang nak tambah jangan malu-malu untuk lontarkan pandangan anda di ruang komen. 

Regards,
-Strider-

21 comments :

  1. Nice sharing.. inshaAllah kalau berkesempatan nk jugak niesa menjenguk blog the malay male tu..thanks strider... :)

    ReplyDelete
  2. selamat berhujung minggu kawan ;) postingannya keren

    ReplyDelete
  3. wahh untungnya kena review ^_^ ..blog nie pun acik pernah baca

    ReplyDelete
  4. Thanks sharing Strider.. Slmt berhujung minggu.. :)

    ReplyDelete
  5. i pun follow brader ni dah lama.
    entry dia simple je.
    tapi ada isi.
    tak serabut bila tengok blog dia :D

    ReplyDelete
  6. ok.. lepas ni boleh terjah blog beliau.. :)

    ReplyDelete
  7. yumida kenal blogger ni
    aah suka pada penulisan beliau
    ada cara tersendiri..kengkdg apa yg dia sampaikan..mendlm tuuu
    suka cara dia berfikir

    ReplyDelete
  8. owh , saya dah follow blognya . entry nya mmg sgt ringkas tapi tak merapu ...

    ReplyDelete
  9. Shafiq datang follow sini :) #592 jemput singgah blog shafiq A Gentleman To Be

    ReplyDelete
  10. tqvm bro atas review ini....saya sgt menghargainya.:-)

    ReplyDelete
  11. kena terjah blog beliau selepas ini.. menabung ppz..

    ReplyDelete
  12. boleh la follow die.. aefa pon minat chelsea~~

    ReplyDelete
  13. dah usha usha blog the malay male...memang betul, simple tapi ada "isi" yang disampaikan :)

    ReplyDelete
  14. ok nak pergi terjah la. hihi.. best jgk ni kan

    ReplyDelete
  15. nama tu macam familiar.. rasanya dulu selalu singgah kot...

    ReplyDelete
  16. lom pernah kenal beliau lagi.. bakal diterjah nanti... in shaa Allah... rajin awk review blog org eh.. terbaik...

    ReplyDelete