Monday, December 23, 2013

#1320 - Chaiwalla & Co. Honest Tea




Aku sempat curi masa jap untuk update sikit pasal trip aku ke Johor Baru. First stop semalam bila aku sampai JB ialah menikmati minum petang kat satu kedai yang dinamakan Chaiwalla & Co. Hones Tea. Kedai ini sebenarnya terletak di Lot 2810, Tan Hiok Nee Street, 80000 Johor Bahru

Konsep kedai ini sebenarnya agak menarik kerana ia hanya menggunakan kontena terpakai sebagai bahan asas untuk kedainya di samping beberapa buah meja yang ada di hadapan kedai ini. Ketika aku sampai meja sebenarnya penuh tapi disebabkan staf mereka ni baik hati jadi mereka set up lagi satu meja untuk kami.

Minuman kat kedai ini sebenarnya sedap juga laa. Aku datang minum kat kedai ni pun atas recommendation dari kawan aku. Buat masa sekarang kedai ni hanya dibuka di Johor Baru tapi melalui laman Facebook mereka, nampknya mereka akan membuka satu lagi cawangan di Kuala Lumpur.

Jadi memandangkan  akutk punyai banyak masa jadi aku stop kat sini dulu laa. Nanti ada masa aku akan update. For now aku nak spend time untuk BW jap.

Regards,
-Strider-

32 comments :

  1. wah nampak unik kan strider
    x sangka dri kontena tapak kedainya
    isi tabung sini-inti college

    ReplyDelete
  2. memng unik konsep coffee shop ni.. nanti bila aku p sana..akan cari.. :)

    ReplyDelete
  3. Pernah sampai JB, tapi sampai Segamat je la.. (:

    ReplyDelete
  4. kat jb ada tpt ni yer . selalunya klu pergi majidee , trus mengular jer . paling jauh pun pi giant . heheheee

    ReplyDelete
  5. Not bad..rasanya kat highway ada yang guna sort caravan..tak ingat kat mana..dia orang western food..ramia orang singgah!!!

    ReplyDelete
  6. Maksudnya..kontena tu adalah kedai dia? Tak panas ke..
    Tapi mmg boleh jadi tarikan.

    ReplyDelete
  7. kreatif betul depa design kedai..mcm menarik je..hehe :)

    ReplyDelete
  8. Wahh.. menarik ni bro Strider.. x pernah lg ke sini.. thanks sharing.. :)

    ReplyDelete
  9. cawangan di sabah tak ada ke?

    isi tabung nuff inti dan hotlink :)

    ReplyDelete
  10. Wahh.. uniknyaa...!
    Bagus la bisnes macam nie... kreatif.. tidak meniru2.. :D

    ReplyDelete
  11. sampai dah buka cawangan baru tu mesti minumannya sedap..

    ReplyDelete
  12. Dah sampai jalan Tan Hiok Nee nampak?? :D

    ReplyDelete
  13. apa menu best kat situ...minum2 aje ke?

    ReplyDelete
  14. style gak idea tu.. guna kontena terpakai..

    ReplyDelete
  15. macam menarik ni, kalau ke JB boleh try :)

    ReplyDelete
  16. welcome to jb..walaupun sy duk jb tp sy xtau kedai tu katne..huhu

    ReplyDelete
  17. susah nk tambah cawangan sebab bukan senang nak cari kontena terpakai sebab kontena tu kan trademark kedai ni... hihi

    ReplyDelete
  18. wahhh nampak menarik la reka bentuknya. mesti makanan dlm tu sedap2

    ReplyDelete
  19. licha suka kalau kedai konsep cool mcm ni..
    tak de la semak kepala sgt.. hahaha.. yg penting boleh minum2..

    ReplyDelete
  20. Nampak menarik jugak konsepnya. Apa menu nya bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. menu dia macam ala-ala cha time or share tea gak laa..saya haritu terus duduk jer..member yang pegi order..tapi yang saya minum ialah choclate milk tea...hehehe

      Delete