Saturday, December 7, 2013

#1291 - Blogger Buzz: Licha One Four Six

Hye Readers,




Aku tak sure betul tak tajuk yang aku guna pakai tu. Untuk ruangan Blogger Buzz kali ini aku bawakan seorang blogger wanita yang dah lama juga aku baca. Blogger yang aku maksudkan itu adalah Nora Liza atau mungkin korang lebih kenal dia sebagai Licha.

Dia merupakan blogger yang berasal dari Perak tapi sekarang ini sedang bekerja somewhere dekat Cyberjaya. Mengikut rekod blogger yang comel nie mula blogging sejak dari tahun 2012. Blog dia sangat simple bagi aku dan tak terlalu berat (untuk internet connection aku laa)

Walaupun kat blog Licha nie ada gambar dia jer tapi jangan salah salah sangka kerana kalau tak silap aku Licha ini sudah berpunya. Mungkin dia jenis yang low profile kot. Hopefully nanti bila tiba masanya dia bagitau la kat kita semua kat mana nak makan nasi minyak dia...hahaha

Cerita yang disampaikan oleh Licha pulak sebenarnya berbeza-beza, kadang-kadang dia suka share tips, ada masa dia buat pop kuiz secara mengejut dan ada kala dia cuba test personaliti pembacanya, paling baru yang aku ingat ialah dengan mengetahui personaliti melalui kedudukan ketika tidur (klik sini

Dia juga seorang yang rajin blogwalking sebab mana-mana aku pergi mesti komen dia ada. Ade juga blogger yang aku follow melalui dia tapi aku dah lupa dia. Jadi itu serba sedikit cerita pasal Licha yang aku tahu laa..Khabarnya tak lama lagi dia akan menganjurkan satu GA.

So kepada sesiapa yang tak tahu nak BW kat mana aku rekomen korang follow Licha nie kerana secara virtual aku rasa dia seorang peramah. Kepada yang memang dah follow si Licha nie ada apa-apa nak tambah? Jangan segan silu untuk tinggalkan komen.

p/s: Next session nanti aku akan buat pasal blogger lelaki balik and begitu laa aku akan rotate. Selection yang aku lakukan adalah berbentuk random.

Regards,
-Strider-

25 comments :

  1. licha rupanya ihiks :)
    memang peramah blogger licha, selalu comment2 entri, baca blog licha pun rasa santai je...so far sejak kembali activ setakat ni, blog licha antara blog yang ika tak pernah miss nak baca n komen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai sayangku :* .
      boleh nak komen kat sini tak? hahahaha..
      hm.. tenkiu my dear darling. u guys made my day.
      licha memang rajin komen2 sikit.
      baru best kalau post entry pastu sembang2. haha

      Delete
  2. aiza pun baru mengenali licha.. betul tu, beliau rajin blogawalking.. tak sangka senegeri dengan aiza rupanya.. hehe.. menabung maple.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh gitu ke Aiza? hm... kat mane tinggal?.
      nanti nak hntar kad jemputan. (dah azlan ckp licha dh berpunya kan?)hihihihih

      Delete
  3. bagus la buat segmen macam ni....boleh reveal dan bantu naikkan traffic kawan2...good job Lan...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. wah.. u puji belog i?
      atau belog Azlan?..
      hm.. dia bz meh nak jadi tuan rumah kejap.. gigih nak reply

      Delete
    2. Brader P.E.T fka Tinta Melayu apa url blog dia sebab profile dia disable access...so tak tau mana satu blog dia..hehehe

      Delete
  5. wow..blog licha kena review..nak juga...xox0

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Huny Eda: insyallah nanti sy buat yer..ruangan nie normally sy buat during weekend jer..hehehe

      Licha: nak jugak...hahahaha

      Delete
  7. Tahniah....cara yang baik untuk berkawan di dunia maya....

    ReplyDelete
  8. nnt saya blogwalking ke sana...tq for sharing

    ReplyDelete
  9. erm.. rasanya blog ni dah bertukar wajah.. dah lama ek.. ke hana baru perasan. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama xjugak. baru sje.
      nak tukar mood buat bunga2

      Delete
  10. Wah terimakasih banyak mas atas informasinya. Sangat bermanfaat sekali untuk saya :)

    ReplyDelete
  11. Wahh.. tahniah Licha.. terbaik.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee :) sengih panjang kejap.. haha..
      licha bz sikit last weekend. so ni baru dpt baca balik semua. hoho

      Delete
  12. good, artikel ini sangat berguna :)

    salam blogwalking

    ReplyDelete
  13. xprnah tahu lg...kena singgah kejap la blog dia. hehe

    ReplyDelete
  14. wahh sdp jgk nama dia.. NORA LIZA.. ok bakal diterjah... =)

    ReplyDelete
  15. oh Azlan,

    Tenkiu ye for reviewing. hihih.. terharu kejap 1 hari ni.
    Yup all info tu correct. part berpunya tu no komen.. belum waktu nya.. hahahah..
    nanti boleh la sewa 1 bas ye dtang perak makan nasi minyak. :)

    nice review. keep it up.

    ReplyDelete