Saturday, December 14, 2013

1302 - Perkembangan Sebenar NFA Untuk Kes Adi Putra

Hye Readers,


Semalam Adi Putra telah mengumumkan dalam satu sidang media yang beliau bebas daripada pertuduhan beliau terhadap berkaitan skandal beliau baru baru ini yang dikatakan melibatkan Noraida Abd. Mutalib yang juga seorang isteri kepada ahli perniagaan di Johor selepas polis mengklasifikasikan kes skandal beliau sebagai No Further Action (NFA)

Dalam kenyataan yang sama kepada media, Adi Putra menegaskan yang kes ini sudah selesai dan tidak ada kene mengena lagi dengan dirinya selain meminta semua pihak supaya tidak mengaitkan dirinya lagi dengan skandal ini.

Di dalam sidang media berlainan, Suami kepada wanita tersebut, Amiruddin Othman mendakwa pegawai penyiasat kes ini iaitu Inspektor Fergie anak Din adalah tidak telus dan berat sebelah. Gambar yang ditunjukkan oleh Amiruddin di atas menunjukkan bahawa Adi Putra telah bertemu dengan pegawai tersebut.


Melalui akbar mStar Online Peguam Amiruddin iaitu Muhamad Hasif Hassan berkata, pegawai penyiasat wanita kes tersebut Inspektor Fergie Anak Dim dari balai polis di Johor dipercayai tidak telus menyiasat kes tersebut dan mereka telah membuat aduan di bahagian tatatertib Ibu Pejabat Polis Bukit Aman pada Jumaat terhadap pegawai itu bagi membolehkan pihak polis melantik pegawai penyiasat baru

Hasil daripada comparing beberapa artikel baru aku tahu melalui ondscene.my yang tindakan NFA diambil ke atas Adi Putra adalah kerana pegawai peyiasat kes terbabit mendapati terdapat unsur "Suka Sama Suka" dalam kes tersebut. 


Tapi dalam banyak-banyak gambar sidang media mereka berdua gambar dari Oh Bulan yang nie paling win sekali...hahaha..Jangan kata Adi Putra jer, kebanyakkan lelaki akan terpikir nak "try" kalau Noraida pakai macam tu. Mungkin ade asasnya juga laporan pegawai penyiasat tersebut.

Namun masing-masing ade hak untuk mempertahankan kes mereka. Selagi ia tak melanggar undang-undang, i think Amiruddin has the right to defend her wife, walaupun mungkin isterinya juga turut bersalah dalam hal ini. Aku suka berpegang kepada ayat "it take two to tango" dalam kes-kes macam ini.

Untuk next entry aku akan give a better perspective mengenai kenaikkan tambang LRT & Monorel yang diumumkan oleh kerajaan baru-baru ini. Aku tahu ramai yang tak setuju dengan kenaikkan itu tetapi.....tunggu jer laa nanti aku cerita.

Regards,
-Strider- 

21 comments :

  1. adi putra itu orang ternama ya di malaysia?

    ReplyDelete
  2. Laa..xselesai lg ke hal dorg ni..huhu..gmb last tu..malas la nk komen..bak kata pepatah pokok xkan bergoyang kalai xde angin..hee....

    ReplyDelete
  3. bahaya betul pakai baju macam tu..tak hairan la kalau adi putra pun geram.. semoga kes ini selesai dengan baik.. menabung maple lagi..

    ReplyDelete
  4. bro,ko amik link ni utk lebih jelas

    http://www.youtube.com/watch?v=t1QL9p1pUJY
    http://www.youtube.com/watch?v=uszB5uYkujw
    http://www.youtube.com/watch?v=RGrcRTkhI5Q

    ReplyDelete
  5. Gambar dia ni memang kontraversi betul la....isk isk...

    ReplyDelete
  6. betul tu.. sebagai isteri wanita tersebut perlulah tahu menjaga diri dan statusnya dan sebagai suami dia juga patut tahu utk membimbing isterinya kearah yg lebih baik. Jadi tidaklah wajar hanya menunding jari kepada sebelah pihak sahaja. apa-apa pun mmg ssh jadi org popular ni.. ;)

    ReplyDelete
  7. Saya malah baru tahu informasi ini di sini ... salam kenal ..

    ReplyDelete
  8. kalau dah artis, x bleh lari dari gosip dan skandal...

    ReplyDelete
  9. pic last tu dahsyat..hadoi..encik suami di luar sana..sila perhatikan pakaian isteri u olls...kang x pasal2 biji mata strider tergolek..kikikiki
    yg bersalah harus dikenakan tindakan. kalau en. amirudiin di pihak yg benar, hmm..harus dibuka semula kes ni. tp klo mmg ia x benar, baik stop je kan. kebenaran harus ditegakkan.

    ReplyDelete
  10. moga kebenaran berpihak pada yang benar... salam dari GA Licha..hihi...
    http://upsidesdown.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Wallahualam.. kes mcm ni mmg susah nk buktikan betul2.. :)

    ReplyDelete
  12. ahahaha no comment laa pasal ni, tak berapa nak follow sangat artis punya gosip...

    ReplyDelete
  13. Si Suami better turn back to Islam... Didik isteri tu betul2...

    ReplyDelete
  14. perempuan tu muka tak malu. LOL
    btw asben dia pun dah tua, wife dia pun muda lagi
    so wife dia mestilah cari orang lain. heh
    btw both of them ni pathetic
    adi pun salah juga, but then in this case boleh tengok siapa yang berlebih-lebih
    muka tak malu. lalalala

    ReplyDelete
  15. patutnya tngok cara pemakaian wife dia dulu.. hahaha
    free show namanya tu

    ReplyDelete
  16. Tiga-tiga bebal dalam kes ni. Hal-hal macam ni yang mendedahkan aib diri masing-masing ni, elok diselesaikan secara tertutup. Ni kalau dah masuk media, memang ramai la yang akan judge ikut perspektif masing-masing.

    ReplyDelete
  17. yg tua tu suami pompuan tu ker? err.. padan la dia melayan adi putra.. (kalo btl la) hihi.. seksi betul eh... islam pada nama... hmmm...

    ReplyDelete