Thursday, January 26, 2012

Perang Siber Terbesar Dalam Sejarah

Hye Readers,



Benda nie sebenarnya aku nak post dari hari tu lagi..tapi terlupa plak..bila tengok draft blog aku baru aku perasan yang citer nie tak post lagi..hehehe..Video nie hanyalah petikan berita dari CNN..dorang nie kalau buat berita memang cari sampai lubang cacing sumbernya..

Ia mengenai sebuah group hackers yang boleh aku kata antara terbaik di dunia nie..aku rasa ramai hackers yang menjadikan dorang nie sebagai idola..Tapi jangan salah anggap plak..aku bukan laa hackers tapi tau laa skit-skit perkembangan yang dilaporkan tentang mereka nie..

Group yang mengelarkan diri mereka sebagai Anonymous nie dah shut down beberapa website besar kat us seperti RIM, Department Of Justice dan yang paling buat orang terkejut adalah mereka menceroboh laman web FBI walaupun hanya untuk masa yang singkat...

Dalam interview yang dijalankan ke atas salah seorang dari Anonymous team member, mereka berkata yang kejayaan mereka itu bukan hasil dari seorang atau dua tapi ade a groupt of people yang terdiri daripada hackers...

Ramai pemerhati kat internet berpendapat bahawa ini merupakan perang siber yang pertama untuk 2012 yang juga yang terbesar dalam sejarah internet..Walaupun FBI mengatakan yang Megaupload mengaut keuntungan sebanyak USD500 Juta namun ade yang berpendapat bahawa angka itu ditokok tambah..

Okay..tu je laa stakat nie..nanti aku share ngan korang cerita dan gambar pasal harta founder Megaupload yang kena rampas..hehehe..

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. siap jadikan idola lagi tu..heheh

    ReplyDelete
  2. Tidak ada yg paling pandai dan arif selain Allah. Sebab itu bagaimana canggih teknologi itu pasti ada yg mencari jalan utk menunjukkan ada kelemahannya. Manusia tak pernah puas... kena akur kita ini lemah...

    ReplyDelete
  3. perang zaman siber..duduk dpn komputer je. ^__^

    ReplyDelete
  4. system FBI semestinya memang power punye perisai tapi berjaya jugak di ceroboh within 7 mins, sorry to say...memang hebat

    ReplyDelete
  5. teringin nak jadi mangsa hacker..hehe gila!!

    ReplyDelete