Monday, January 30, 2012

Heartboxx Bermula Segalanya

Hye Readers,

Tajuk nak puitis jer....hahaha..tapi sebenarnya aku memang tak reti nak tulis puitis-puitis nie..Pernah nak try tapi bakat tu dah xde nak wat cammmana...hehehe..Okay, sempena anniversary blog aku yang pertama aku nak cerita sedikit macam mana aku leh start nak berblog..

Ia bermula dekat opis aku sebenarnya..Dari seorang ex- colleague aku yang banyak tau banyak tempat menarik kat merata dunia walaupun dia bukan seorang yang suka travel..End up one day dia bagi tau aku rahsianya..iaitu sebuah blog yang diberi nama Heartboxx..

Ex colleague aku nie pust start tunjuk beberapa post ketika penulis ini melancong dan ternyata penulisnya berjaya menceritakan kisahnya melalui gambar..hehehe..As far as i remember the the first entry aku baca kat sana adalah ketika penulisnya bercerita tentang Bali...

Lama gak aku menjadi silent reader kat blog nie..Its take few month before i start falling in love with the blog (not the blogger)...hahaha...End up one day aku decide nak buat satu blog so that aku boleh cerita apa yang aku rasa dan ape yang berlaku di sekeliling aku..hehehe..

Favorite entry penulis tu yang paling aku suka adalah ketika dia berada di Melbourne..Time tu dia pergi ke satu tempat yang diberi nama Eureka Tower..Ia sebuah tower yang macam KL Tower tapi aku rasa lagi stylo..mana nak cari lift 80 tingkat tapi semuanya glass???hehehe...

ph-the-edge-night
Picture yang diambil dari Heartboxx 
courtesy from www.eurekaskydeck.com.au

In fact awal2 entry aku nie dulu pun ade menjadikan Heartboxx sebagai idola tapi selepas beberapa entry akhirnya aku sedar yang aku tak mampu nak bercerita macam penulis Heartboxx nie sebab life aku takde yang menarik pun dan bakat pun xde.....Lagipun aku bukan selalu travel pun..apa yang aku nak cerita..hehehe...

Tagline dia as far as i remember is "picture do tell stories" and ternyata picture yang diambil memang real..rasa cam ade kat sana pun ade gak...Mula2 dulu aku takut nak comment kat Heartboxx sebab malu/segan dan macam2 lg..lama-lama baru aku tahu yang penulis blog nie peramah gak orangnya....

Aku menulis, bukan kerna nama" tapi saja gatal buang masa.Itu antara info penulis yang dia share ngan pembacanya..I hope penulisnya akan terus menulis walaupun dia bukan penulis blog sepenuh masa..Mana laa tau kot2 pasni ade silent readernya yang mula menulis blog..hahaha..

Banyak lagi aku boleh cerita pasal ape yang aku rasa time tu tapi sampai besok pun aku rasa tak abis baca...hehe..So setelah setahun berlalu aku masih ingat lagi mostly time2 aku mula-mula blog dulu..ade yang bila aku kenang balik buat aku gelak jer...hahahaha..

Note: 
- Sampai sekarang aku tak tau ex colleague aku guna nama ape utk comment..saje je nak buat aku tertanya-tanya..hehe..

Regards,
-Strider-

17 comments :

  1. menarik kisah azlan ni!
    mesti bangga penulis tu kalau tau dia jadi pencetus semangat..^_^

    *btw, ngeri pulak gambo tu. sume kaca..

    ReplyDelete
  2. kita bermula dari sesuatu kan>>:)

    ReplyDelete
  3. @Sharif
    thank you bro..hehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. @Ujie
    hehehe..hopefully sy bleh inspire someone plak lps nie..hehehe..btw tempat tu menarik kecuali utk orang yang gayat laa..hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. @diana
    yup..betul tu kak..hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. <3 Thanks for reading my blog dek.. itu je yang mampu akak bercerita.. bila2 ada masa je kut... anyway.. you are the 1st and the only who really enjoy reading it I guess.. hahaha... Thanks a Lot.

    xoxo

    ReplyDelete
  7. sy dah tgk blog tu..it's awesome!!! cantik pictures dia.. :)

    ReplyDelete
  8. wow.. kreatifnyer.. sonok kalau dapat masukk..

    jom hayati sebentar..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

    ReplyDelete
  9. @Independent Queen
    My pleasure..keep writting kak..even once a while..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. @Aemy Shamy
    hehe..thanks aemy 4 da compliment..cehh..macam aku punya blog pulak...hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. sy bermula dari adik sndiri..hehe dulu ada blog gak tapi tak update2 smpai lupa paswrd ni.hehe

    lama dah kenal,tak nak keluar outing ke bro?heheee

    ReplyDelete
  12. hehe..sy menulis pun bkn kerna nk jd penulis..tp suka2..tp suka2 tu pun jd gian plak if tak menulis.hehe..hehe

    ReplyDelete
  13. Aura seorang pnulis leh tukar pembaca jd penulis gak..hek3...pasni harap2 mkin rmai la blogger lahir dlm malaysia ni..

    ReplyDelete
  14. teruskan berblogging...oo mcm tuh ek kisahnya.akakniepun masa memula berblog sbb nak carik n kongsi ilmu ttg penyusuan susu badan n ttg anak2.

    ReplyDelete