Wednesday, January 4, 2012

Kes Amalina: Marahkan Anak Ibu Dipersalahkan

Hye Readers,

Marahkan Anak Jangan Libat Mak
Malas sebenarnya aku nak tulis pasal benda ini tapi sebab melihatkan ibu yang mungkin tak bersalah menjadi mangsa membuatkan aku tergerak untuk tulis..kan bagus kalau aku tak terbaca komen tu..ia sambungan dari entry aku petang tadi pasal statement ibu Amalina..(klik sini)

Aku pelik kenapa ade orang nak salahkan pulak ibu dia walaupun statement ibunya itu ibarat backing anak sendiri..Peliknya comment tu rata-rata datang dari anak muda..Mereka suka menganggap statment itu adalah tindakan membela anak sendiri..

Ibu mana tak sayang anak..Aku terus tertanya-tanya ape yang mereka nak ibu Amalina nie buat??buang dia dari keluarga??memohon maaf sebab tak reti jaga anak??atau mereka mengharap Ibu Amalina nie menghentam anak sendiri seperti bagaimana mereka lakukan..

Mungkin mereka ni tak pernah melakukan kesalahan tanpa berpikir kadang kala si ibu sanggup melihat orang mengutuk dirinya daripada mengutuk anak yang dikandung..kita sendiri tak tahu deep inside apa perasaan mak dia...

Yang pasti kasih ibu tiada sapa yang dapat menilai..segala tindakan baik atau buruk seseorang ibu hanya Allah s.w.t. yang mengerti..Maaf laa kalau ade yang tak bersependapat tapi aku masih cuba untuk melihat sesuatu dari sudut yang baik..

Nota: Mintak-mintak laa krisis begini dijauhkan dari keluarga kita..amin!!!

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. sama2 doakan satu malaysia yg tk pakai tudung dan yg pakai seksi..

    ReplyDelete
  2. kalau betullah anaknya begitu, bertaubatlah, mintak ampun dekat mak tu...bukan senang seorang mak nak menanggung kesalahan seorang anak

    ReplyDelete
  3. kita doakan sj bro moga dia berubah untuk jadi lebih baik..

    ReplyDelete
  4. Betul kit atak ler salah mak dia.
    Ini punca dari dia juga..malukan keluarga dan harapan masyarakat..
    Esok aku ada entri Amelina keluarkan statement dia kat You Tube!!
    datang dari Hanif bloglist

    http://hanifidrus.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. tak patut ibu pula nak dimaki..tu dah teruk..tak sedar la tu dorang pula yang over..

    ReplyDelete
  6. haishhh...kesian mak dia..xpasal2 tkena tempias...btol bro,ibu mne x syg anak..xkan nak buang kot..anak tu anugerah..

    ReplyDelete
  7. setuju..jgn lihat dgn prasangka buruk.

    hanya family mereka yg tau hal sebenar & biar mereka settle.

    ReplyDelete
  8. it depends..like chef wan..ank die wat salah..die x backup..gugugu

    ReplyDelete
  9. oh cerita lama.. hehe nasib baik perasan tarikh ni..

    ReplyDelete