Friday, January 20, 2012

Megaupload Ditutup Oleh FBI

Hye Readers,

Bagi penggemar download mereka kehilangan satu website hari ini apabila laman web file sharing yang terkenal iaitu megaupload ditutup oleh FBI pagi tadi...Penutupan itu berlaku mengikut akta piracy dan sepertimana kita tahu US memang memandang serius bab piracy ini...

Reuters

Bila aku baca news pagi  melalui TIME Techland aku try gak masuk laman web Megaupload tapi tak boleh..infact dari apa yang aku baca kat twitter memang ramai orang yang marah dengan tindakan mereka ini..hehehe..

Aku secara personally tak terasa sangat pasal benda nie sebab aku bukan kaki download movie atau lagu sangat...cuma aku mintak agar akta baru SOPA dan PIPA nie tak meluas sampai ke Malaysia..kalau tak nanti payah wooo...

Sementara itu hackers terkenal dunia iaitu Anonymous dilaporkan telah hack website Department Of Justice US  atau DOJ dan beberapa laman web lain kerana berang dengan tidakan yang diambil oleh FBI itu..hehe..

Nota:  Cerita ini berkaitan dengan protes yang dilakukan oleh wikipedia semalam..

Regards,
-Strider-

9 comments :

  1. saya pun bukan kaki download apa juga lagu n movie..

    ReplyDelete
  2. oh baru tahu ..
    hurmm akak pun x guna sgt megaupload nie , sekadar tahu aje ..

    ReplyDelete
  3. woo.. ish3.. hack3.. takde keje ..
    skrg smua susah..

    p/s: scent of women chnel oneHD lah.. dh hbs episod cter tu =.="

    ReplyDelete
  4. alorhhhh..hilang satu source mendownload. T.T

    ReplyDelete
  5. takde efek buat sy yang tak guna bro..hehee

    ReplyDelete
  6. masalahnya kan bro.. ini tengok streaming samurai x sekerat jalan apa boleh jadi ni bro? sakit hati woah.. sedih kenshin himura tidak dapat kita bersua.. tsskk oh btw megavideo pun kena jugak cess..

    ReplyDelete
  7. nasib baik saya bukan kaki download..kaki jalan yela..haha

    ReplyDelete