Tuesday, January 24, 2012

Stephen Chow @ Chow Sing Chi

Hye Readers,

Sempena Tahun Baru Cina nie aku nak update skit pasal salah satu daripada pelakon cina yang aku suka..Berasal dari  Hong Kong aku ramai ramai antara korang yang mungkin mengenalinya..Dia adalah Stepen Chow atau dipanggil Chow Sing Chi..

Muka Hensem tapi kelakar..haha
Sebenarnya aku tergerak hati nak tulis sebab CNY nie aku asyik tengok citer dia kat TV jer..Kebanyakkan cite dia tak jemu tengok walaupun berulang kali..hehehe..Chow  bukan sahaja seorang pelakon komedi tapi dia juga adalah seorang pengarah dan penerbit..

Aku sebenarnya tengok citer dia semenjak aku dari kecil lagi dan abg aku laa punca aku tengok citer dia..Yes..abg aku dulu adalah seorang peminat cerita cina..Banyak filem yang dia berlakon dan direct tapi antara favorite aku adalah :-

-God of Gamblers II
-Fight Back to School
-God of Gamblers III: Back to Shanghai
-Fight Back to School II
-Royal Tramp
-Royal Tramp II
-CJ7
Itu antara favorite aku tapi ade lagi sebenarnya..Aku suka bila dia berlakon citer komedi sebab walaupun kadang-kadang lawak dia tak masuk akal tapi tetap best..Dia paling best berlakon adalah dengan NG Man Tat atau "Uncle Tat" dalam citer fight back to school..hehe

Ng Man-Tat in Gameboy Kids (1992)
Uncle Tat..
Okay itu je laa aku nak update setakat nie..Cuti pun sudah abis..esok kena start keje balik..aku tak sure aku ingat tak lagi ape keje aku yang pending..dah laa organizer tertinggal kat opis..isk..isk..have a nice day guys and kepada yang nak balik KL atau memana jer drive carefully...

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. Azlan,
    sepanjang cuti memang memanjang stephen chow kat tv.
    dr dulu hingga kini suka tengok dia blakon, wpn movie tu dh byk kali tengok....paling suka tengok masa sia belakon god of cookery

    ReplyDelete
  2. love cj7..tp bear cj7 cik ilang..hurm >.<

    ReplyDelete
  3. sy paling ingat yg cj7 ja, yg lain i dont remember which title..hehehe...he's a great actor ;)

    ReplyDelete
  4. dia best,,suka shaolin soccer..

    #gmbr tu sy edit sikit2 je,kebanykkan otai foografi banyak yang edit gambar ni..hehhee

    ReplyDelete
  5. Haha..2 org ni mmg bez bile bgandingan..lawak x msuk akal,tp msih bleh dihadam..

    ReplyDelete
  6. kalau filem cina ada dia belakon mesti filem tu best...lawak dia tu memang kelakr la..
    hehehe

    ReplyDelete