Wednesday, January 18, 2012

Bila Anak Dara Bawa Balik Lelaki

Hye Readers,

Walaupun Kampung Moden Adat Melayu Tetap Dikekalkan
Malam nie aku nak cerita bila anak dara bawak balik lelaki...Sebenarnya semalam time lepak dengan kak izan aku ada dinner dengan kakak aku kat umah dia..Tapi sebab kakak aku dok bising yang jiran dia (umah anak dara) ada bawak balik lelaki aku pun cabut lari laa...hehehe..

Sebenarnya aku tatau cam mana nak cakap yang lelaki tu supaya masuk umah awek dia..nanti dia kata aku jeles plak..Aku tak kisah ape dorang nak buat sebenarnya cuma aku nak dorang respect skit kawasan kejiranan yang majoritinya melayu...

Aku kekadang tak paham ngan manusia macam nie..Dah laa benda yang korang buat tu salah..at least cari laa tempat yang komuniti dia jenis tak kisah..Sedangkan Mat Saleh nak datang Kampung Baru pun kekadang cuak kalau tak pakai tudung sebab tau yang ini kawasan melayu...

End up lelaki tu kena tegur dengan kakak aku time dia nak amik delivery McD..Katanya dia teman awek dia makan..sayang betul dia ngan awek dia..agaknya kalau dia takde awek dia tak nak makan kot..tapi dia tak sedar malam sebelum tu dia lepak gak kat umah awek dia sampai pukul 12.30 malam teman makan gak ker?

Mereka nie berdua nie sebenarnya student lagi..Kakak aku nasihat supaya jangan masuk rumah jer laa lagi sebab kat depan rumah mereka tu adalah rumah imam masjid..kang sia-sia jer kena tangkap basah..hehee..so nasihat aku kepada yang bercinta pepandai laa ye.kalau korang dah besar untuk bercinta mesti korang pun dah cukup besar untuk menggunakan civic minded korang..hehehe

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. ha'ah..brcinta je pon kan.xyah lbih2.. =)

    ReplyDelete
  2. biar depa nak kata kita menyibuk ke apa..wajib kita tegur bila nampak kemungkaran.kalau kita diam dan cakap belakang2 kita jugak yang berdosa.kalau Allah turun bala dengan kita2 sekali kena..harus ingat tu..

    ReplyDelete
  3. Hmmm....susah juga....klu xtegur, kite dikata subahat.....tegur kang, tkut bermasam muka....tapi kena la tegur jugakan....klu xmampu nk tegur sendiri, kita minta tolong pada orang yang mampu tegur untuk memberi teguran....

    ReplyDelete
  4. baget takde bangg.....ingat tinggal kay ell semua orang mata buta n telinga pekak tuli heheheh :p

    ReplyDelete
  5. adehhh memang banyak kes anak dara bawak lelaki masuk rumah dik
    huhuhu adakalanya masyarakat sekeliling x pedulikan mereka2 nie .. ada yg nak tegur tuu tegur lah ..

    sib baik akak x de jiran anak dara nie .. kalau tidak susah juga sbb x sedap mata memandang kan huhuh

    ReplyDelete
  6. hebat manusia zaman sekarang..heehee'


    #kang kantoi mcm mana,malu weh^^

    ReplyDelete
  7. kenapa tak panggil pencegah maksiat je?

    ReplyDelete
  8. bebudak zaman twitter bro..mata orang pon tak respect apatah lagi Allah yang maha melihat..

    p/s : tekenang zaman nakal dulu..hehe..

    ReplyDelete
  9. jadi sakit mata bila nampak maksiat depan mata ni. kena jadi komuniti yg penyibuk bukan buat pekak bisu aje kan...

    ReplyDelete
  10. len kali ckpla..nk kawen free?hahaha

    ReplyDelete