Saturday, January 28, 2012

Apa Dia Unit Trust

Hye Readers,

First sekali aku nak bagi tau aku bukan buat unit trust..aku memang takde bakat pun nak buat sale nie..Apatah lagi nak meyakinkan  orang supaya mengamanahkan duit mereka kat aku...Tapi ari ini aku nak cerita skit ape yang aku tau pasal unit trust..


Ape itu unit trust??ia merupakan satu alat pelaburan kolektif dimana modal para pelabur dikumpulkan ke dalam satu dana untuk diuruskan oleh pengurus-pengurus dana professional.Ini bermakna kita tidak boleh melabur dengan unit amanah dengan sendirinya.kita perlu melantik seorang consultant untuk memastikan pelaburan kita boleh mencapai seperti yang kita inginkan..

Jika ada sebarang penipuan,kita boleh mengadu kepada badan-badan yang telah ditanggungjawabkan oleh kerajaan untuk mengambil tindakan ke atas consultant kita.tak larat pulak aku nak ingat apa nama badan tu..hehehe..

Sebab tu setiap orang yang nak jadi ejen perlu ade lesen yang diiktiraf dulu..aku pun bleh jadi ejen tapi kalau tak di iktiraf macam mana korang nak report kalau aku bawak lari duit korang..hehehe..

Pelbagai cara untuk melabur yang disediakan iaitu melalui potongan kwsp, cash mahupun potongan gaji setiap bulan tanpa ada efek ke atas komitmen kita.selalunya orang akan takut jika potongan gaji di buat, nanti nak buat loan semua susah tetapi dengan unit amanah tidak sama sekali..

So kepada yang ade duit lebih tu boleh laa start melabur kat mana2 tempat yang korang rasa sesuai..kat Malaysia nie banyak peluang untuk melabur..jangan silap melabur sudah la sebab rakut nanti lebur...hehe..Tapi pelaburan tu mmg jangka masa panjang..kalau pendek itu nama Skim Cepat Kaya...

So terima kasih laa kat kawan aku Ad Afnadi yang sudi buang masa dia cerita kat aku pasal unit trust nie...Aku selalu dengar tapi tak tau secara detail..kalau aku nak cerita satu2 apa yang kawan aku nie cerita
sampai besok korang baca tak abis..hehehe...Kalau korang rasa nak kenal dia korang leh contact dia kat 012-2042223..hehehe :)
Regards,
-Strider-

4 comments :

  1. duit aq burn 150 sbb awek aq paksa suruh join skim cepat kaya..cilaka pnya awek..hek3

    ReplyDelete
  2. ohhh.... 1 jenis pelaburan lah erk...
    okie okie.

    ReplyDelete
  3. tapi Skim Cepat Kaya...cepat kaya babe lalalala

    ReplyDelete