Wednesday, November 16, 2011

{Macam-Macam} Berjalan Di Gunung Atas Cermin

A tourist making her way on the glass skywalk

Li Aiping,  seorang pelancong dari wilayah Hunan, berkata melalui lantai berkaca membuatkan hatinya berdebar tetapi dia masih menikmati keindahanya.

"Fikiran saya seperti kosong apabila saya mendengar seseorang di sebelah saya menjerit," katanya.

"Saya mungkin tidak akan berani berjalan di atas sekali lagi."

Seorang lelaki, yang enggan memberi namanya didedahkan kerana beliau malu tidak mempunyai keberanian untuk berjalan di atas laluan pejalan kaki, berkata teman wanitanya mengkritik beliau kerana tidak menjadi seorang yang berani.

"Saya akan berjalan di jalan raya kaca masa depan, apabilasaya sudah bersedia dan kemudian saya akan menjerit namasaya dengan kuat."

Aktivis Alam sekitar, bagaimanapun, telah mengkritik projek tersebut,sambil berkata ia akan menjejaskan struktur gunung itu

"Berjalan atas kaca  memang ganjil berbanding dengan jalan raya yang kelihatan seperti diperbuat daripada batu atau kayu dengan landskap," kata Wang Yanyong.

Sumber dan Imej: China Daily
Sumber: Daily Chili
Diterjemahkan: Strider

Regards,
-Strider-

4 comments :

  1. eeee.......scaryyyyy.kl la cermin tu pecah or retakkkk...mampuihhhh..

    ReplyDelete
  2. @L@dyKichiMachiko

    kalau pecah kaca abis laa kak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. wow. amazing.

    tp tak berani cube. kalau pecah,habesla. huuuu

    ReplyDelete
  4. @.diannorhayati.
    pecah kaca pecah gelas,
    dah jatuh jgn lupa tuntut insuran..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete