Thursday, November 10, 2011

Pemakaian Cutex

Hye Readers,

Hari ini aku nak citer pasal cutex atau pewarna kuku..hehe..Mesti korang pelik tetiba aku nak citer pasal cutex nie..aku nak citer berdasar ape yang aku perasan pagi tadi time keje..sebenarnya dah banyak kali aku perasan tapi tetiba baru hari ini ade mood nak cerita..

Cutex nie boleh diketegori sebagai aksesori (yer ke aksesori??)untuk wanita..lelaki pun ade pakai gak tapi lebih yang kepada yang aliran gothic laa..benda nie tak wajib pakai pun..nak pakai nampak lawa tapi kalau tak pakai pun nampak lawa gak..actually ade 3 benda aku nak citer....

Cara Pemakaian

Cutex nampak lawa kalau pakai betul-betul

Sebenarnya kalau nak pakai cutex nie kena pakai betul-betul sebab kalau buat cincai-cincai nanti jadi tak lawa..kuku tu jadi lagi buruk ade laa..aku pun tak sure pompuan sekarang pakai cutex nie jenis tukar hari- hari atau sekali polish tunggu lepas seminggu baru nak cuci..


Serius beb, kalau cutex tu rasa dah bercopak-copak baik laa korang cuci cepat-cepat dan warnakan balik..jangan biarkan lama-lama kat tangan tu..nampak buruk dowh..ini yang aku nampak pagi tadi time pergi keje..

Ade sorang perempuan nie pakai cutex and dah comot-comot da aku tgk kuku dia tu..aku tak tau laa dia malas ke atau dia takde masa nak cuci..aku just bagi pandangan nie dari pihak lelaki..tak tau laa kalau pompuan lain anggap benda tu stylish...

Usia Yang Sesuai
Lagi satu pada adik-adik yang baca tolong laa jangan pakai cutex nie..menda ni utk perempuan yang dah pegang status wanita jer..budak-budak memang tak sesuai kalau pakai..nampak tak kena langsung..aku tulis nie pun sebab aku pernah jumpa budak sekolah pakai cutex..ntah ape yang dia pikir pun aku tak tau..hehe..

Aku tak tau laa aku sorang je yang perasan tapi sekatat nie aku tak pernah jumpa budak-budak yang pakai cutex nampak lawa..semua aku tengok tak kena kecuali budak umur 3tahun yang pakai cutex pink utk memain..setakat baru 14-18 tahun tu  baik tak yah pakai laa..nampak korang makin tua..hehehe..

Warna Cutex
And last sekali warna..pastikan kalau nak pakai tu pastikan warna tu sesuai dengan pakaian untuk hari itu..kalau tak macam badut sarkas pun ade..hehe..tapi tu aku tak komen panjang-panjang..lain orang lain cara dressingnya..

Itu je laa dulu..tapi ini hanya pandangan peribadi aku ek..aku tak kata benda nie semua betul...Akhir kata berfesyen laa dengan betul..jangan membiarkan fesyen itu menenggelamkan sapia anda sebenarnya..

Regards,
-Strider-

3 comments :

  1. wa..tak sangka lelaki pun mampu buat entri gini..
    saya takde idea psl benda ni.

    ReplyDelete
  2. Ujie: kebetulan terlintas dekat fikiran..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. Ada ke lelaki pakai benda nie... tak pernah nampak pun... Bro, ko pakai Cutex nie tak...

    ReplyDelete