Thursday, November 10, 2011

Seksualiti Merdeka - Bukan Pesta Sex Bebas

Hye readers,




Hari itu aku rasa aku ade post pasal seksualiti merdeka dan aku dah beri pandangan aku sebagai seorang yang beragama islam(klik sini)

Tapi semalam aku baca plak ade berita yang tak best plak..tentang seorang yang beragama islam mengaku pernah merasmikan program tersebut..dalam kenyataanya dia berkata bahawa program seksualiti merdeka nie bukan laa satu acara seks bebas tapi lebih memperjuangkan hak-hak Lesbian, Bisexual, Gay, Transsexual atau (LBGT)

Memang ia bukan satu acara sex bebas tapi jika tak dibendung ia boleh menjadi acara yang lebih teruk lagi..ape yang diperjuangkan sebenarnya??ape hak yang dituntut??Nak tukar nama??nak tukar jantina dalam kad pengenalan??atau perkhawinan sesame mereka???

Setakat ini aku rasa masyarakat Malaysia takde laa memandang hina kaum2 LBGT nie..Bukannya mereka diludah setiap kali berada di atas jalan..bukanya mereka dicemuh secara terang-terangan..ape lagi yang dituntut??nak khawin??pergi laa menetap kat mana tempat yang membenarkan sebab Malaysia tak akan membenarkan benda-benda macam nie terjadi..

Kenapa tak boleh??sebabnya sebagai Negara Islam yang majoritinya umat islam kami ada batas-batas agama yang perlu diikuti..Dan kami percaya kalau diturunkan bala buka mereka jer yg kena. Ngan kita-kita sekali kena.Seperti yang terjadi pada kaum nabi Luth..

Kepada yang bukan beragama islam aku paham jika dorang susah nak paham ape yang sedang di sampaikan tapi yang beragama islam nie yang buat aku pelik..adakah sebab dorang diketegori sebagai LBGT maka agama pun hilang sekali dalam pemikiran mereka..

Ada yang berpendapat bahawa ini hanya isu politik(termasuk aku mula2 dulu) tapi sebenarnya bagus gak isu ini diketengahkan..sebab kegiatan social nie boleh menular macam cancer..bile dah terlampau lama dibiarkan ia makin sukar untuk diubati..

Akhir kata don’t take everything for granted! Kita masih ada anak dan cucu dan cicit nanti. Sbb kita tak berbuat apa2 sekarang nanti anak cucu cicit kita yg merana!!!

Regards,
-Strider-

2 comments :

  1. mmg ada yg kata ia bermotif politik. tapi apa pun, program ni mmg patut disekat sbb membawa perjuangan yg salah.

    bg muslim, walau dia bkn LBGT..tapi menyokongnya dikira bersubahat.

    ReplyDelete
  2. bagi kite program ni patut disekat..banyak kesan dia nanti

    ReplyDelete