Sunday, November 27, 2011

Pope Didakwa Kerana Tak Pakai Tali Pinggang Keselamatan

The Pope waving to the crowd from his 'Popemobile' during his visit to Freiburg at the end of September as part of his tour of Germany
Inilah Gambar Ketika Lawatan Pope Itu Dekat Jerman
Pelik..tapi benda tu laa yang aku baca tadi..Seorang lelaki dari Dortmund, Jerman, telah memfailkan aduan terhadap Pope Benedikt XVI sebab dia tak pakai tali pinggang tempat duduk dalam "Popemobile" semasa lawatanya terakhir beliau ke Jerman.

Johannes Christian Sundermann, seorang peguam dari Unna di North Rhine Westphalia,memfailkan aduan undang-undang terhadap pope yang lahir kat Jerman itu sebelum ini dikenali sebagai Joseph Ratzinger atas sebab dia tak pakai tali pinggang keledar untuk beberapa kali "untuk lebih daripada satu jam pada satu-satu masa," menurut laporan dalam akhbar tempatan, Rundschau Westfälischen.

Ppope tu juga  didakwa melanggar undang-undang semasa lawatan beliau ke Freiburg pada hujung bulan September sebagai sebahagian daripada lawatannya ke Jerman.

Nampak gayanya mamat nie memang seorang yang memegang teguh kepada undang2..aku pun tak terpikir nak buat camtu ke tak..Tapi aku tak rasa Pope tu tak didakwa kerana aku rasa level dia yang sampai macam tu da tentu ade Immuniti terhadap civil law..

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. dakwa je orang tua tak sedar diri tu..hahaa

    ReplyDelete
  2. haha... klau law yg sama apply kt sini, pak2 lebai yg just pakai serban naik moto tu patut disaman, ngeee ;-)

    ReplyDelete
  3. aku rase ni entry palingklako dlm blog ko. naye jerk pope tuh kannn adoii lawakkla

    ReplyDelete
  4. ataupun memang dia benci ya amat dekat si poppey ni..
    eh!!pope.~

    ReplyDelete
  5. Aq spendapat dgn ko..
    Xsemudah tu puaka tua ni didakwa,kebel tebal tu..
    Kalo kena dkwa pn,boleh lepas pnya...

    ReplyDelete