Wednesday, November 23, 2011

Analisis Malaysia VS Syria Kelayakan Olimpik 2012

Hye Readers,




Tadi baru lepas berlangsung game antara Malaysia dan Syria untuk kelayakan Olimpik 2012 di London nanti..aku tatau macam mana nak cakap sebab lepas tengok aku mengalami mix emotion..nak marah pun ade,geram pun ade, kecewa pun ade, suka pun ade, terkejut pun ade...pendek kata macam-macam laa...

Sebenarya aku berpijak di bumi yang nyata..memang sukar nak menewaskan Syria dengan keadaan jadual perlawanan kita yang ketat tapi tiada yang mustahil..memang ade perasaan nak tengok Malaysia lakukan kejutan tapi tak kesampaian..

Fakhri sekali lagi menunjukan yang dia memang tak layak bermain di tahap ini dengan persembahanya yang kurang memuaskan walaupun sebelum ini aku berpendapat dia mungkin tertekan ketika bermain dengan Indonesia..maklum laa main away dengan 100,00 penyokong..sape tak pressure..tapi bila kat Bukit Jalil pun macam tu jugak jelas menunjukan yang dia tak ready nak bermain dekat tahap ini..

Khairul Fahmi plak seperti biasa memang cemerlang dekat pintu gol cuma kali nie 2 kesilapan pertahanan membuatkan gawangnya bolos 2 kali..kalau Iker Casillas main tapi pun sure tertewas..tapi aku suka dengan cara permainan dia yang sentiasa maintain setakat ini..

Di bahagian midfield pulak ketiadaan Baddrol tadi agak terasa namum dengan kehadiran Nazdmi ade sedikit membantu dan aku tahu kebanyakkan mereka masih letih selepas pulang dari Jakarta..Persembahan time 1st half amat menghiburkan tetapi macam Pete(Pengulas Star Sport)permainan Malaysia separuh masa pertama akan membuat mereka out of steam pada separuh masa kedua..

Keseluruhanya pemain Malaysia bermain dengan baik selepas mengambil kira jadual perlawanan mereka yang ketat dan aku harap pertemuan dengan Bahrain minggu nie Malaysia akan dapat bermain dengan baik..Kejayaan Malaysia bermain dekat stage nie dah dianggap baik dan ia satu bonus jika Malaysia dapat mara untuk play-off group nie..

Malaysia berada di kumpulan yang sukar tapi aku tak kesah kalau kalah janji ade peningkatan terhadap mutu permainan kepada Ong Kim Swee dan pasukan Malaysia aku ucapkan syabas kepada mereka...keep up the good work..

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. tak tengok perlawanan td..
    baca ulasan kat sini je lah.

    ReplyDelete
  2. @Ujie
    dah tau dah..tu yang buat ulasan ni untuk ujie...hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. tgk gak,kalah pun kita tetap sokong kan bro?

    bukan pa,bnyk penyokong bila menang je suka,bila kalah sibuk memaki...mcm2^^

    ReplyDelete
  4. @Woofer Storm
    betul2..kita kena tetap bg semangat..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. @NAZRUL AZAT
    yup..memang penat laa tu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. @ciK LyndaWawa
    takpe..kita bangkit time bahrain nanti..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete