Thursday, November 3, 2011

Tutorial Tukar Background Image Google

Hye Readers,

Hari ini aku nak share simple tutorial..Lebih kepada orang yang suka jadikan google sebagai hompage mereka..Mungkin ada yang da tahu tapi mungkin ade yang tak perasan...hehe..Tutorial untuk tukar background image untuk google...macam dalam gambar kat bawah nie...


1) Gambar kat bawah ini adalah gmbar asal setiap kali kita pergi google.com.kat bawah belah kiri ade tulis change background image



2) Kemudian pilih yang mana satu yang anda suka dan pilih select..Korang leh pilih sama ade nak pakai public image, gmbar yang ade dalam Picassa atau nak upload sendiri...


Dah abis..itu je laa step nya..sangat mudah..kalau korang tak paham try and error pun mesti boleh  jadi punya..hehehe..till my next entry..

Regards,
-Strider

5 comments :

  1. nak tanye, macam mana nk buat komen boleh ade 2 ni ek?
    mksdnye, untuk fb 1, untuk blog punye 1.

    err.. paham x ek? ehe..
    tq

    ReplyDelete
  2. ada gak baca kat situ..boleh tukar gambar, tp blm try lg.
    ok gak..hidup sikit.

    ReplyDelete
  3. nafisah: owh..ok2..saya paham..nanti saya email cara-cara nak buat tu..hehehe

    Ujie: try laa..funky skit browser tu..hehehe..nak letak pic sendiri pun boleh.. :P

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. akak suka entry tips mcm ni, sbb akak mmg tak tau banyak benda hihihi

    ReplyDelete
  5. bobie: hehe..saya tpun xde laa tau semua tapi saya simple2 thing bleh laa kot..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete