Thursday, November 3, 2011

Motif Entry Sebelum Nie..

Hye Readers,

First aku nak mintak maaf kalau ade yang terkena dengan entry aku yang sebelum nie..(klik sini)Tadi aku kat opis so tak boleh nak tulis entry panjang2..

Sebenarnya tu laa yang aku rasa time aku blogwalking tadi..Isi tajuk entry blogger nie lain..tapi isi lain..bile dia suh aku klik sini dengan  harapan aku dapat membaca ape yang aku nak baca..rupanya iklan say.my..lebih memburukkan keadaan aku iklan tu takde faedah dan xde kene mengena pun ngan tajuk dia..

Nak beriklan tu tak salah tapi ade etikanya..Ade 2 jenis iklan yang tak patut kita lakukan dan ia boleh di anggap tidak bermoral...

1) Menipu: menipu nie memang da terang lagi nyata salah..tak kisah ape jua alasan yang diberi ia tetap salah...MUKTAMAD... :)


2) Meyimpang: atau dalam bahasa orang putih/amerika/english nya ialah mislead..Mislead nie apabila sesatu yang disampaikan berbeza dengan sesuatu yang ditawarkan..contoh apabila aku kata klik sini untuk dapatkan hadiah percuma..tapi bila orang klik rupanya pergi fan pages blog dia..itu sebagai contoh laa..tak pernah lg aku jumpa orang yang mislead sampai camtu..hehehe

Sebenarnya tadi aku terkena dengan iklan mislead macam nie..tajuk entry dia movie review..bile dia cakap nak baca review klik sini rupanya link tu adalah iklan says yang suh like fan pages..mula-mula aku igt dia suh klik sini sebab nak backlink other blogger..hmm...

Tapi sebab dia tu blogger muda (dari profile) aku buat tak tau jer laa..walaupun follower dia ramai dari aku tak bermaksud aku tk leh nak tegur dia..hehe..aku klik iklan tu sampai 5 kali lagi dengan harapan dapat laa dia Rm1.00..hahaha...

Sebenarnya banyak kali da terkena tapi time plak rasa nak buat entry..beriklan laa cara yang betul..jangan buat orang meyumpah dekat kita..nanti kita gak yang terkena...So kalau ade yang nak beriklan pastikan laa anda tak menyakiti readers anda..takkan sebab 20sen kita nak buat orang sakit hati ngan kita..hehehe

p/s: nak blajar ngan kak diana cara buat kotak iklan..senang skit..bleh gantung smpai 6 iklan says.my aku..boleh kan kak??hehehehe

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. lek r bro..ermm..mungkin dier xtau kot..ntah laa....aku kn ade...kita kn kawan..=)

    ReplyDelete
  2. Hawiz: no big deal pun..xde laa marah pun..cuma tadi terkena time bad mood..igtkan BW dapat chill rupanya terkena lg ade laa..hehehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. bro,menipu nak cepat kaya dengan duit haram..hehe


    *langan iklan kat blog kak diana ea bro?nak join skaki boleh??hehe

    **mood balik kampung ni^^

    ReplyDelete
  4. a'ah la..tu taktik menipu.
    tp yelah..blogger bdk2 kot, pemikiran tak matang.

    ReplyDelete
  5. Woofer: bagi aku xde laa menipu..cuma dia mislead iklan tu jer..a`a..aku langgan kotak iklan kat kak diana..harga pun berpatutan..meh laa join sekaki..boleh duk sesama kat atas tu....hehehe

    Ujie: iye ker??cam kejam je ckp dia penipu..hehehe..tapi xpe laa..lama-lama nanti dia belajar laa cara beriklan dengan betul..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. len kali before klik any link , tengok dulu linknya kat bawah ye ;)
    kalau agak2 meragukan, jangan klik. kang tak pepasal mencarut. haha ;)

    ReplyDelete
  7. Misshy: hehehe..okay2..its noted..hehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete