Wednesday, November 2, 2011

Korang Pernah Check??

Hye Readers,

Hari ini aku nak cerita pasal internet..sebab majority blogger mesti ade line internet sendiri kan??Korang subscribe line ape??Tmnet??Unifi??P1, Yes, Umobile atau ade provider yang aku tak sebut??Korang selalu check tak bape speed yang korang dapat??

Korang confident ker ape yang kita dapat ialah ape yang kita bayar??Sebagai contoh bagi yang melanggan pakej 1mb/s kita kena check speed yang kita betul-betul dapat..adakah dia memang seperti yang kita langgan atau performance dia makin kurang..

banyak orang yang ambil ringan benda nie termasuk aku jugak..hehehe..hari ini jom kita buat simple test..mula mula kita pergi kat

http://speedtest.streamyx.com.my/index1.php?213844796

pastu check download speed anda..sebagai contoh kalau yang melanggan speed 1 mb/s pastikan speed anda dalam lingkungan 100kb/s..Kalu way below than 100 kb/s atau masa donlot dapat below 100kb/s silalah komplen kepada Internet provider masing-masing..

Bukan nak kata service provider nak tipu kita tapi kadang-kadang kalau ade problem dengan line dorang tak sedar selagi kita tak complain..

Aku pun tak expert pasal internet nie tapi ape yang aku tahu aku share laa ngan korang..hehe..Setakat nie line internet kat rumah aku masih lagi di tahap yang memuaskan..hehehe..till my next entry..

Regards,
-Strider-

4 comments :

  1. info menarik nih...jap lagi nak check la...

    ReplyDelete
  2. dolu2 guna TM, tapi speed tak spt dijanjikan..dah komplen..dia jwb tu ikut kwsn kita duduk. tak puas hati..trus potong line. masa tu streamyx tak sampai situ lg.

    ReplyDelete