Tuesday, November 22, 2011

Final Sea Games: Khairul Fahmi Selamatkan Fakhri

Hye Readers,


Aku rasa dah tak payah nak ulas lagi game final malam nie sebab 90% peminat bolasepak lelaki atau perempuan..tua atau muda, yang bernafas atau tak bernafas(bak kata pengulas astro arena) pasti akan terpacak depan TV untuk tengok bola malam nie..


Secara keseluruhan pemain pasukan Malaysia bermain dengan baik malam nie...walaupun ade beberapa peluang yang terhidang gagal disempurnakan..aku kesian melihat Ahmad Fakhri yang agak tertekan berada di barisan hadapan sehingga menganggu permainan beliau..

Ye laa..mana tak pressure..dengan striking partner yang lain injured sudah tentu tugas berat yang beliau pikul di barisan hadapan..Barisan pertahan pula dipaksa bekerja keras sehingga ke minit-minit akhir..setelah seri pada masa sebenar dan masa tambahan Malaysia dipaksa bermain penalti bagi menentukan pingat emas bolasepak...

Ahmad Fakhri sekali lagi tertekan apabila beliau gagal menyempurnakan sepakan penalti setelah Malaysia mendapat advantage apabila pemain Indonesia hanya menemui palang gol..Namun tindakan cekap Khairul Fahmi menangkap sepakan ke 5 pemain Indonesia dan Badrol Bakhtiar pula berjaya menjaringkan gol membuatkan Ahmad Fakhri sedikit lega..

Aku berpendapat andai kata Malaysia gagal memenangi pingat emas sudah tentu ade segelintir penyokong yang akan menjadikan Fakhri sebagai tempat untuk melepaskan kemarahan..Namun ape yang pasti Malaysia sudah berjaya dan tahniah kepada skuad 23thn Malaysia..

p/s: esok takde cuti ker??

Regards,
-Strider-

5 comments :

  1. nak cuti ker?
    ok esok i kasi u cuti dr berblogging..hehehe...

    ReplyDelete
  2. betul3..

    pasti smua maki fakri,tapi kalau menang isu itu takkan timbul..pelikkan kita ni??hehee

    *tahniah buat skuad negara,indonesia usaha lagi..

    *bro,sok aku bagi cuti seminggu tuk ko.baik tak aku??hehee

    ReplyDelete
  3. mmg cuak..apapun dah menang!
    *saya pun terpacak dpn tv mlm td..

    ReplyDelete